کد خبر: ۵۸۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۹ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
به گزارش آژانس بین المللی انرژی، سرمایه گذاری ۲ برابری فناوری‌های پاک نسبت به بخش سوخت‌های فسیلی در سال ۲۰۲۴ پیش بینی می‌شود.

سرمایه گذاری جهانی انرژی در ۲۰۲۴ به گزارش آژانس بین المللی انرژی

به گزارش برق نیوز، بر اساس گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی (IEA)، انتظار می‌رود در سال جاری میلادی، کل سرمایه‌گذاری در حوزۀ انرژی در سراسر جهان برای اولین بار از مرز ۳ تریلیون دلار فراتر رود و از این میزان، حدود ۲ تریلیون دلار آن در زمینۀ فناوری‌های پاک خواهد بود.

این مقدار تقریباً دو برابر میزان سرمایه‌گذاری در بخش سوخت‌های فسیلی و مرتبط با موضوعات انرژی‌های تجدیدپذیر، حمل و نقل برقی، انرژی هسته‌ای، توسعۀ شبکه‌ها و ذخیره‌سازی برق، سوخت‌های کم‌آلاینده، بهبود بهره وری و پمپ‌های حرارتی است.

همچنین نسبت سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک به بخش سوخت‌های فسیلی، برای تولید برق در سال ۲۰۱۵، تقریباً ۲ به ۱ بوده است، اما در سال ۲۰۲۴، قرار است این نسبت به ۱۰ به ۱ برسد.

بر اساس این گزارش، تسهیلاتی که در زمینۀ بهبود زنجیرۀ تامین انرژی‌های پاک ایجاد شده، در کنار کاهش ۳۰ درصدی قیمت پنل‌های خورشیدی و کاهش شدید قیمت مواد معدنی و فلزات حیاتی برای دورۀ گذار انرژی طی دو سال گذشته، اثرات افزایش هزینه‌ها را جبران کرده است.

 

سرمایه گذاری جهانی انرژی در ۲۰۲۴ به گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA)

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار