کد خبر: ۱۳۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۲
نتایج یک تحقیق علمی نشان می‌دهد:
آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در چشم‌انداز سالانه انرژی جهان صراحتاً به این موضوع اذعان داشته است که چین قویترین محرک در روند جهانی انرژی است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۵ میلادی قادر باشد به تنهایی نیمی از افزایش تولید برق در جهان را فقط از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر ممکن سازد.
به گزارش برق نیوز، بهره‌برداری گسترده از منابع انرژی تجدیدپذیر در چین باعث شده است که این کشور از لحاظ آماری، از مجموع اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و ژاپن پیشی بگیرد. بنا به گزارش روزنامه China Daily، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در چشم‌انداز سالانه انرژی جهان صراحتاً به این موضوع اذعان داشته است که چین قویترین محرک در روند جهانی انرژی است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۵ میلادی قادر باشد به تنهایی نیمی از افزایش تولید برق در جهان را فقط از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر ممکن سازد.



به گزارش "برق نیوز" مطابق با دوازدهمین برنامه ۵ ساله چین که برای سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی تهیه و تنظیم شده است، می‌بایست تا سال ۲۰۱۵ میلادی، ۳۰% از برق مورد نیاز این کشور از سوختهای غیرفسیلی تولید گردد. همچنین، چین خود را ملزم کرده است که تا سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱۶% از مصرف انرژی و ۱۷% از آلاینده‌های کربنی خود را به ازای هر واحد GDP کاهش دهد.
این درحالیست که هم اکنون، چین بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه‌ای در جهان است! گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی در حالی منتشر گردیده است که نمایندگان ۱۹۰ کشور دنیا در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد در ورشو لهستان و به منظور پایه‌ریزی و توافق بر سر پیمانی جدید جهت بهبود اوضاع آب و هوای جهانی و اهداف مرتبط با آن برای سالهای پس از ۲۰۲۰ ، گردهم آمده بودند. بنابه گفته یک اقتصاددان فعال در آژانس بین‌المللی انرژی (آقای فاتح بیرول)، بزرگترین چالش انرژی‌های تجدیدپذیر در حال حاضر هزینه‌بر بودن آنهاست.

اما چنانچه چین بتواند تعداد زیادی از پروژه‌های تجدیدپذیر را تعریف و اجرایی نماید باعث خواهد شد هزینه‌ها کاهش یافته و در مقایسه با منابع سنتی انرژی و سوختهای فسیلی از قبیل ذغال سنگ و گاز رقابتی‌تر گردد. بنا به گزارشات منتشر شده توسط مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا، کشور چین در حال حاضر بزرگتری مصرف‌کننده ذغال سنگ در جهان است به طوری که فقط در سال ۲۰۱۱ میلادی باعث افزایش ۸۲ درصدی در مصرف ذغال سنگ در مقیاس جهانی شده است. مصرف زیاد ذغال سنگ در چین که در سال ۲۰۱۱ میلادی ۶۷% از سبد انرژی این کشور را تشکیل می‌داد عامل اصلی آلودگی هوا در چین شناخته شده است.

 دولت چین قصد دارد تا پیش از سال ۲۰۱۷ مصرف ذغال سنگ را به کمتر از ۶۵% از مقدار فعلی آن برساند. در گزارشی که توسط روزنامه China Daily منتشر شده است، فاتح بیرول (اقتصاددان فعال در آژانس بین‌المللی انرژی) به این موضوع نیز اشاره کرده است که تصمیم دولت چین در رابطه با کاهش مصرف ذغال سنگ، بازار گاز طبیعی را در این کشور رونق خواهد بخشید. به گفته وی، چالش اصلی، قیمت بسیار بیشتر گاز طبیعی نسبت به ذغال سنگ است، بنابراین وظیفه حساس سیاستگذاران، یافتن راهی برای ایجاد توازن و تعادل بین مصرف کمتر سوختهای کثیف و مواجهه با هزینه‌های در حال افزایش توسعه اقتصادی خواهد بود.
برچسب ها: برق ، تجدیدپذیر ، انرژی
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار