کد خبر: ۵۸۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۰ - ۱۰ تير ۱۴۰۳
در حالی که وزرای انرژی اروپا موضع خود را در مورد توسعه شبکه آینده این قاره نهایی می‌کنند، بخش انرژی اتحادیه اروپا هشدار داده که هدف این اتحادیه برای رسیدن به انتشار گاز‌های گلخانه‌ای «صفر خالص» در خطر است، مگر اینکه معادل ٠.٤ درصد تولید ناخالص داخلی به سیستم‌های توزیع برق ارتقا یابد.

به گزارش برق نیوز، مسوولان انرژی در اروپا هشدار داده اند که سرمایه گذاری سالانه در شبکه‌های توزیع محلی باید دو برابر شده و به حدود ٦٧ میلیارد یورو برسد در غیر این صورت انتقال انرژی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

در گزارشی که در جریان کنفرانس سالانه انرژی در یونان منتشر شد، انجمن تجاری Eurelectric به این نتیجه رسیده که دور شدن اروپا از سوخت‌های فسیلی و هدف رسیدن خروجی گاز‌های گلخانه‌ای به نقطه صفر خالص در خطر است.

این انجمن ادعا می‌کند که بدون سرمایه گذاری مبلغی معادل ٠.٤ درصد از تولید اقتصادی سالانه اتحادیه اروپا (GDP) در تقویت شبکه‌های توزیع، ادغام حجم عظیم جدیدی از ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و بادی غیرممکن خواهد بود.

لئونهارد برنباوم رئیس شرکت Eurelectric، استدلال کرد که بخش عمده پول از بازار سرمایه تامین می‌شود، مشروط بر آن که سرمایه گذاران متقاعد شوند که مساله انتقال انرژی به نفع آن‌ها است. وی معتقد است برای این که این اتفاق بیفتد، محیط نظارتی باید برای چنین سرمایه گذاری‌های بلندمدتی مساعد باشد.

برنباوم با اشاره به بودجه هفت ساله یک تریلیون دلاری اتحادیه اروپا گفت: اکنون مذاکراتی برای چارچوب مالی چند ساله در پیش داریم. ممکن است حمایت هدفمندی نیز برای توزیع مورد نیاز باشد، و ما باید به دقت فکر کنیم که در کجا ممکن است ارائه یارانه منطقی باشد.

شبکه‌های توزیع - به عنوان متمایز از شبکه انتقال فشار قوی که کشور‌های عضو و چندین همسایه را به هم متصل می‌کند - از انتهای خطوط برق سراسری خارج می‌شوند و از طریق ایستگاه‌های فرعی به خانه‌ها و مشاغل می‌روند - و به طور فزاینده‌ای به نقاط شارژ وسایل نقلیه الکتریکی می‌رسند.

مدیر اجرایی اتحادیه اروپا اخیرا اعلام کرده که برای دستیابی به دوبرابر شدن هدفمند ظرفیت انتقال و همچنین ارتقای زیرساخت‌های توزیع که حدود دو پنجم آن در حال حاضر بیش از ٤٠ سال قدمت دارد، باید ٥٨٤ میلیارد یورو فقط تا سال ٢٠٣٠ سرمایه گذاری شود.

خطر این است که استقرار زیرساخت‌های انرژی تجدیدپذیر اضافی در جهت اهداف کربن زدایی اتحادیه اروپا - سهم ٤٢.٥ درصدی انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش ٥٥ درصدی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ٢٠٣٠ - می‌تواند شبکه‌های موجود را دستخوش تغییرات جدی کند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار