کد خبر: ۵۷۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
پورتوریکو می‌تواند تا سال ٢٠٥٠ با یک سرمایه گذاری قابل توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر ١٠٠ درصد برسد.

به گزارش برق نیوز، پس از طوفان‌های متوالی در سال ٢٠١٧، پورتوریکو شاهد تخریب حدود ٨٠ درصدی شبکه برق خود بود، از این رو در سال ٢٠١٩ این کشور قانونی را تصویب کرد که براساس آن متعهد به دستیابی ١٠٠ درصدی انرژی تجدیدپذیر تا سال ٢٠٥٠ خواهد بود.

بررسی‌های جدید از آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر پورتوریکو نشان می‌دهد که این هدف قابل دستیابی است. مطالعه انعطاف پذیری شبکه برق این کشور و انتقال آن به تولید ١٠٠ درصدی انرژی‌های تجدیدپذیر یک مطالعه دو ساله است -که توسط دفتر استقرار شبکه وزارت انرژی کشور آمریکا با بودجه آژانس مدیریت اضطراری فدرال هدایت می‌شود - که ده‌ها مدل را یکپارچه کرده است.

تحقیقات محققان در ٦ آزمایشگاه ملی به نام‌های آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدید پذیر (که مطالعه را رهبری می‌کرد)، به همراه آزمایشگاه ملی آرگون، آزمایشگاه ملی لارنس برکلی، آزمایشگاه ملی اوک ریج، آزمایشگاه ملی شمال غرب اقیانوس آرام، و آزمایشگاه ملی ساندیا انجام شد که مقرون به صرفه بودن انرژی تجدیدپذیر همراه با انعطاف پذیری این انرژی (در شرایط آب و هوایی معمولی و شدید) مکان یابی، کاربری زمین، اثرات زیست محیطی و بهداشتی و اقتصادی و نیروی کار را مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

مورالی باگو، محقق ارشد این مطالعه، گفت: ما باید بدانیم چه تغییراتی در زیرساخت‌های شبکه انتقال و توزیع برای دستیابی به ١٠٠ درصد انرژی تجدیدپذیر، با پذیرش قابل توجه انرژی خورشیدی پشت بام مسکونی همراه با ذخیره انرژی باتری، مورد نیاز است.

در نهایت برای طرح مذکور ترکیبی از فتوولتاییک خورشیدی، ذخیره انرژی باتری، انرژی باد، سایر گزینه‌های تولید تجدیدپذیر و تکامل زیرساخت – هم در مقیاس شبکه و هم برای ساختمان‌های مستقل – مورد بررسی قرار داده شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار