کد خبر: ۵۷۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴:۱۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مراسم اختتامیه دوره ارزیابی عملکرد حوزه بهره برداری برق منطقه‌ای تهران که از ٢٢ اردیبهشت درحوزه‌های مختلف از جمله ستادی و میدانی آغاز شده بود، با حضور مدیرکل دفتر فنی نظارت شبکه انتقال، ارزیابان منتخب شرکت توانیر و مدیرعامل، معاونان و مدیران این حوزه در برق منطقه‌ای تهران برگزار شد.

به گزارش برق نیوز، در این نشست که با ارائه گزارش نتایج ارزیابی و نظارت‌های انجام شده در این دوره همراه بود به جنبه‌های مختلف عملکرد برق تهران در بخش‌های مرتبط با راهبری شبکه و پیاده سازی استانداردها، بهره برداری از پست‌های انتقال و فوق توزیع برق، نگهداری خطوط و حوزه‌های ایمنی پرداخت شده و اقدامات پیشنهادی موثر در حوزه بهینه سازی شبکه ارائه گردید.

اساسه سرگروه ارشد تیم ارزیاب با اشاره به گستردگی اقدامات انجام شده در این حوزه، بهینه سازی فنی منظم و منسجم برق منطقه‌ای تهران را از نقاط قوت این ارزیابی دانست و گفت: به کارگیری افراد متخصص و اجرای دستورالعمل مناسب بهره برداری یکی از شاخص‌های برتر در برق منطقه‌ای تهران است.

در این نشست هریک از ارزیابان تخصصی در حوزه پستها، خطوط انتقال و فوق توزیع و حوزه‌های کنترل و حفاظت شبکه نیز ضمن اشاره به اقدامات ضروری لازم برای بهره برداری استاندارد و درست از تجهیزات در اختیار، گزارشی از نقاط قابل بهبود مهم که رعایت آن موجب بهبود ضریب اطمینان در بهره برداری از شبکه برق تهران می‌شود ارائه دادند. در بخشی از این گزارش نیز از اقدامات موثر برق تهران در تحقق برنامه‌های مدون در بخش ١٨٠ اقدام راهبردی برای عبور از دوره اوج بار ١٤٠٣ و پیشرفت مناسب طرح‌ها مطابق برنامه قدردانی گردید.

طی این مراسم شبیهی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران، ضمن اشاره به پیچیدگی و تفاوت بهره برداری از شبکه برق پایتخت و استان‌های قم و البرز به دلیل تراکم بالای جمعیتی اظهار داشت: استفاده از دانش ارزیابان برای ما ارزشمند و عامل افزایش کیفیت و بهره وری است و بهبود مستمر و وجود فرآیند‌های قابل کنترل و استفاده از نقطه نظرات ارزیابان عامل مهمی برای دستیابی به این مهم می‌باشد.

وی با تقدیر از ارزیابان این دوره، اضافه کرد: با توجه به کوتاهی زمان و فشردگی ارزیابی در بخش‌های مختلف، ارزیابی عملکرد حوزه گسترده بهره برداری برق تهران به خوبی انجام شده و به جنبه‌های مختلف در این شبکه گسترده توجه شده است.

شبیهی با بیان اینکه اجرای نتایج این ارزیابی در اولویت شرکت برق منطقه‌ای تهران خواهد بود، اظهار داشت: استمرار ارتباط با ارزیابان و کسب نظرات آن‌ها در سرعت رفع ایرادات موثر خواهد بود، چراکه ما باید به سمت بهبود شرایط در حرکت باشیم و با برنامه ریزی سریع و منسجم برای رفع نقاط آسیب پذیر، شاخص محوری بهبود پیوسته و مستمر را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران در ادامه افزود: دفتر فنی انتقال قلب تپنده حوزه بهره برداری است، مناطق تحت پوشش این شرکت به لحاظ جغرافیا، وسعت و شرایط ویژه‌ای که دارد از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و همکاران ما به عنوان نیرو‌های توانمند در این حوزه فرصت هیچ گونه خطایی را ندارند چرا که برق پایتخت از حساسیت فوق العاده‌ای برخورداست، باید فرصت‌ها را بشناسیم و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

در پایان این نشست علیرضا پور مدیرکل دفتر فنی نظارت بر شبکه انتقال توانیر نیز ضمن تاکید بر اهمیت اقدام گسترده و بلادرنگ برای کاهش فرسودگی شبکه برق تهران، از تشکیل کمیته فرسودگی توانیر برای ساماندهی به این مسائل خبر داد و گفت: پست‌ها و تجهیزات شبکه در این شبکه در بسیاری از نقاط بیش از ٤٠ سال قدمت دارد و در عین حال بسیار پرفشار هستند و با توجه به سختی وپیچدگی بهره برداری از این تجهیزات در شبکه گسترده برق تهران، ضروری است تدابیر لازم برای نوسازی و بهسازی این شبکه اندیشده شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
1
1
علیرضا پور معاون آینده توانیر می شود
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار