کد خبر: ۵۸۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۷ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
به منظور کاهش بار شبکه سراسری در دوره اوج مصرف برق، در بخش‌های مصرف با توجه به فراوانی روش‌های مدیریت مصرف برق اعمال شود.

به گزارش برق نیوز، «یحیی بخشعلی زاده قیاسی» مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اعلام این مطلب گفت: در ماه‌های تیر و مرداد مشترکان تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران روزانه با روش‌های مدیریت مصرف میزان مصرف خود را کاهش می‌دهند.

وی افزود: به طور کلی به علت تغییر فرهنگ مصرف و استفاده از کولر‌های گازی پیک بار شبکه سراسری در ایام گرم سال افزایش می‌یابد، لذا برای حفظ پایداری شبکه سراسری مدیریت مصرف برق بخش‌های مختلف اجرایی می‌شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در ادامه با اشاره به همکاری اپراتور همراه اول به عنوان اپراتور هوشمند انرژی در کنار شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور، گفت: پیش بینی می‌شود در بخش خانگی و تجاری از طریق اپراتور هوشمند انرژی کاهش پیک انجام شود و هدف اصلی از این پروژه کاهش مصرف انرژی از طریق فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف مشترکان بخش خانگی و تجاری است.

قیاسی یکی از ابزار‌های مهم در کنترل و مدیریت بار شبکه را بهره گیری از لوازم اندازه گیری هوشمند دانست و افزود: از طریق کنتور‌های هوشمند امکان بررسی بار لحظه‌ای مشترکین برای همکاران فراهم شده و با پایش این اطلاعات، وضعیت مشترکان همکار و غیر همکار نیز به صورت دقیق مشخص می‌شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار