کد خبر: ۵۸۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷:۳۷ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
معاون تحقیقات و منابع انسانی شرکت توانیر در نشست آموزشی توجیهی مدیران دفاتر استراتژیک و توسعه مدیریت شرکت‌های زیرمجموعه از ارتقای کیفیت فعالیت‌های حوزه مدیریت صنعت برق با سرلوحه قرار دادن شعار «هسته دانا و شبکه توانا» خبر داد.

به گزارش برق نیوز، نخستین نشست یک روزه توجیهی-آموزشی مدیران دفاتر استراتژیک و توسعه منابع انسانی صنعت برق ایران که با موضوع بهره وری در شرکت‌های زیر مجموعه شرکت توانیر و با هدف تشریح طرح ارتقای نظام‌های مدیریتی صنعت برق، عملکرد بهره وری شرکت‌های زیرمجموعه توانیر و سیاست‌های پیشرو در بهره وری توسط دفتر توسعه مدیریت و بهره وری توانیر برگزار شده بود، با تشکیل یک کارگاه آموزشی کاربردی با عنوان «کاربرد هوش مصنوعی در بهره وری» به کار خود پایان داد.

در این نشست معاون تحقیقات و منابع انسانی توانیر با اشاره به سه رکن اصلی مدیریت استراتژی و نقش مدیران حاضر در نشست را در این حوزه ها، از مدیریت منابع انسانی سازمان‌ها به عنوان زیرساختی‌ترین و مهم‌ترین رکن سازمان یاد کرد و توجه ویژه به حوزه‌های منابع انسانی تحقیقات و فناوری اطلاعات را شرط اصلی برای اصلاحات زیرساختی سازمانی دانست.

محمد حسین ملاعلیا گفت: اگر در حوزه زیرساخت‌های پراهمیت آب و برق توسعه خوبی نداشته باشیم قطعاً رشد اقتصادی مدنظر کشور محقق نخواهد شد و این اتفاق منوط به پایه گذاری سیستم‌های مدیریتی و منابع انسانی دقیق و درست در شرکت‌ها است، این در حالی است که صنعت برق در این حوزه فعالیت‌های چشمگیری داشته و همواره در ارزیابیها، حائز رتبه‌های اول تا سوم بوده و برترین چهره‌های دانشی را در حوزه‌های برق الکترونیک و مخابرات جذب کرده ایم و سوابق هم نشان می‌دهد که بهترین نیرو‌ها در صنعت برق جذب شده اند.

وی با اشاره به لزوم بازنگری در سیاست‌های نگهداشت نیروی انسانی کارآمد به منظور پیشگیری از خروج نیروی انسانی از عزم شرکت توانیر در این زمینه خبر داد و واحد‌های توسعه مدیریت و بهره وری را دستیار کارآمد مدیریت سازمان دانست که باید بتواند برنامه‌های رو به جلو و مترقی برای سازمان تدوین کند و در همین زمینه شرکت توانیر ارتقای کیفیت فعالیت‌های حوزه توسعه مدیریت و بهره وری را با شعار «هسته دانا و شبکه توانا» در راس امور مهم خود قرار داده و به تبع آن شبکه متخصصان با حضور فعال ٥٦ شرکت زیرمجموعه در حوزه‌های مدیریت حکمرانی عمل و میدان شکل خواهد گرفت.

وی گفت: ساختار صنعت برق، ساختاری منسجم و فعال با سرعت عمل بالایی است که اگر بتوانیم آن را با یک فرآیند تسهیل گرانه به هم متصل کنیم، می‌تواند در زمان‌های خاص، منشا تصمیم گیری‌های اثرگذار و سازنده‌ای باشد. به همین منظور در گام اول از ترکیب مدیران ستادی توانیر و مدیران مجموعه شرکت‌ها در حوزه منابع انسانی و توسعه مدیریت کارگروه اولیه شکل گرفته و در مرحله دوم کارگروه‌های تخصصی با عضویت متخصصان و علاقمندان شرکت‌های زیرمجموعه تشکیل می‌شود و سیاست توالی هم در این زمینه حمایت کامل در حوزه‌های منابع مالی راهبردی و استراتژیک است.

این عضو هیات مدیره شرکت توانیر در ادامه با اشاره به عزم توانیر در امر بهره گیری از الگوی مدیریت مشارکتی و اجتناب از الگو‌های آمرانه در این حوزه از تعامل و ارتباط با ظرفیت‌های دانشی خارج از مجموعه به عنوان یکی از ظرفیت‌های توانمندسازی سازمان‌ها خبر داد که با اتکا به پتانسیل چشمگیر دانشی آن صنعت برق بتواند راه موفقیت را به سلامت طی کند.

در این نشست همچنین مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و بهره وری شرکت توانیر با بیان اینکه بهره وری در صنعت برق موضوعی مهم بوده که همواره با این صنعت عجین بوده از اهتمام مدیران صنعت به کاهش تلفات انرژی به عنوان یک اقدام و سیاست بهره برداری یاد کرد که از دیرباز مدنظر آنان بوده است.

حمیدرضا قیصری با اعلام خبر تشکیل بانک اطلاعاتی مدیریت دانش به عنوان گام اول در راه استفاده بهینه از سرمایه‌های انسانی شرکت‌ها بر مبنای شایستگی آن‌ها از تعامل و همراهی شرکت‌های زیر مجموعه قدردانی کرد.

عضو کمیسیون توسعه مدیریت شرکت توانیر از رشد ٥٥ درصدی در کسب امتیازات ارزیابی عملکرد صنعت برق از سوی سازمان امور استخدامی کشور نسبت به سال گذشته خبر داد و به همین دلیل از زحمات مجموعه همکاران دخیل در این حوزه قدردانی کرد و با اشاره به اهتمام توانی به بهره گیری از نظام‌های مدیریتی کارآمد از سازماندهی ٦ موضوع در چهار محور و ابلاغ جمع بندی نتایج تا پایان شهریور سال جاری خبر داد.

در ادامه این نشست، مدیرکل دفتر مدیریت بهره وری و نوسازی اداری وزارت نیرو طی سخنانی به بیان سیاست‌ها اولویت‌ها و اهم اقدامات وزارت نیرو در حوزه بهره وری و توسعه پرداخت و گفت: دفاتر توسعه مدیریت و بهره وری مغز متفکر سازمان هستند که سابقه تأسیس آن به دفاتر خدمات مدیریت بازمی گردد که زیر نظر وزیر و مدیر سازمان فعال بوده و هستند که فرایند‌ها و خروجی‌های آن تمامی لایه‌ها و بخش‌های مدیریت شرکت‌ها و سازمان‌ها را در بر می‌گیرد.

بخشایش با اشاره به عزم وزارت نیرو در نظام‌مند کردن ساختار مدیریت و بهره وری، از موفقیت این وزارتخانه در ارزیابی جشنواره شهید رجایی اشاره کرد که در زمینه استقرار چرخه بهره وری طی دو سال پیاپی به عنوان دستگاه برتر شناخته شده است به عنوان شاهدی بر توفیق وزارت نیرو در حوزه بهره وری یاد کرد.

وی با اشاره به جایگاه نیروی انسانی بهره ور از نگاه وزیر نیرو که به تعبیر ایشان «گنج پنهان» سازمان هستند به ماهیت وزارت نیرو و اهمیت استراتژیک آن در هرم مدیریت کشور به واسطه خدمات رسان بودن آن تشریح کرد و از ابلاغ بخشنامه بهره وری به شرکت‌های زیر مجموعه خبر داد. وی با اشاره به اخذ «مجوز کیفیت بخشی» توسط وزارت نیرو به عنوان تنها وزارتخانه در دولت سیزدهم و دولت‌های قبل اخذ آن را نشانگر توجه ویژه مجموعه وزارت نیرو به استاندارد سازی کیفیت خدمات دانست که می‌تواند اقدام به برگزاری جشنواره جایزه کیفیت بخشی کند که می‌تواند جایگزینی مناسب برای ارزیابی‌های متعدد فعلی از شرکت‌ها باشد.

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
1
5
انشاالله تغییر معاونت منابع انسانی توانیر در دوره بعد در اولویت انتصابات قرار بگیره. آقای ملاعلیا در این مدت بدون هیچ تخصصی و صرفا با تصمیم گیری های مغرضانه دنبال تضعیف بخش توزیع بود.
پاسخ ها
هم وطن
| Iran (Islamic Republic of)
سلام علیکم ورحمة الله انشالله شما بفرمایید که الی ماشالله تخصص فراوان در رانت و اختلاس دارید. خدا به همه خیر عطا فرماید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا رانت تخصص شماست که از زمانی که شما و رئیس‌تان زمام امور در دست گرفته اید تا الی ماشاالله در شرکتهای توزیع به صورت دستوری نیروی انسانی غیر متخصص تحمیل کردید.
انصاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
0
3
سلام
اگر کسی تخصص یک رشته را ندارد کلمه ای وجود دارد به نام نمی تونم
واحدهای منابع انسانی و مالی وپشتینانی متخصص خودش را می طلبد
به همین منظور وضع منابع انسانی در شرکتها بدین وضعیت است
میزان ناچیزی تفکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
0
2
فیلم و نمایش جدید است ......
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار