کد خبر: ۱۳۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
گشت بازرسی تعزیرات حکومتی استان تهران تولیدات نامرغوب یک واحد تولیدکننده سیم وکابل برق در خیرآباد ورامین را معدوم و مالک آن را نقدی جریمه کرد.
رییس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیماگفت: در پی دریافت گزارشی مبنی برتولید سیم وکابل تقلبی و نیزنتایج به دست آمده از تحقیقات در خیابان لاله زار تهران ، روند تولید این محصولات در واحد تولید کننده آن مورد بررسی قرار گرفت.
امید شهرآبادی افزود: این بررسی ها از سوی گشت مشترک واحد های نظارتی به همراه کارشناس سازمان ملی استاندارد و نماینده  انجمن سیم و کابل ایران صورت گرفت .
وی گفت: با تجهیزات ودستگاه های مخصوص سازمان ملی استاندارد آزمایش هایی بر روی دو نوع محصول تولید شده دراین کارخانه  انجام شد که نشان داد نیمی از این تولیدات تقلبی و غیر استاندارد هستند.
شهرآبادی افزود: سیم های تقلبی تولید شده به راحتی دچار آتش سوزی  و باعث بروز خسارات جانی جبران ناپذیری در کنارخسارت های مالی می شوند.
رییس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران درباره مجازات تولید تقلبی سیم برق دراین کارخانه گفت: 15 حلقه از سیم های یک ونیم این واحد تولیدی که در آزمایش ها مردود شده اند معدوم و صاحب این کارخانه به پرداخت بیش از 20 میلیون ریال جریمه شد.
کارشناس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه سیم های با اندازه دو ونیم این واحد تولیدی دارای استاندارد لازم است افزود: فقط سیم های یک ونیم تولیدشده در کارخانه مورد بررسی به علت کمبود مس فاقدمقاومت الکتریکی هادی  و غیر استاندارد بوده است.
پوران آذری گفت: بررسی ها نشان می دهد دستگاه سنجش میزان مقاومت الکتریکی این واحد تولیدی دچار اشکالاتی است که منجر به ارزیابی اشتباه مسئول فنی می شود .
وی افزود: صاحب این واحد تولیدی متعهد شده است ابتدا مشکلات فنی دستگاه سنجش مقاومت حل و پس از آن اقدام به تولید شود .
کارشناس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در آینده نزدیک دوباره این واحد تولیدی مورد ارزیابی قرارخواهد گرفت تاکید کرد در صورت ادامه روند تولید سیم های غیر استاندارد دراین واحد تولیدی ، چاره ای جز تعطیلی این کارخانه نخواهیم داشت.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار