کد خبر: ۱۳۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۲
کمیسیون عمران مجلس گزارش داد:
کمیسیون عمران مجلس در بررسی حادثه سقوط مینی بوس حامل مسافر در محدوده سد کارون 3 مقصر این حادثه را وزارت نیرو و شرکت آب و برق خوزستان به دلیل عدم اجرای تعهدات و سهل انگاری در ایمن نمودن تجهیزات مورد نیاز دانست.
به گزارش "برق نیوز"، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون عمران در مورد حادثه سقوط مینی بوس حامل مسافرین در محدوده سد کارون 3 توسط حامد قادرمرزی سخنگوی این کمیسیون قرائت شد.

در این گزارش آمده است: متاسفانه علیرغم نیاز سکنه محدوده سد کارون 3 به راه ارتباطی برای تردد به دلایل مختلف احداث راه های جایگزین که باید از محل اعتبارات طرح مذکور به انجام می رسید محقق نشد و این موضوع به ضرورت باعث ایجاد ترابری دریایی جهت تردد ساکنین گردید. تردد دریایی به وسیله چند یدک کش مسطح که هیچ تناسبی جهت حمل مسافر نداشته انجام می گرفته و علاوه بر این یدک کش ها بدون حفاظ ایمنی  و جلیقه های نجات غریق بودند.

در این گزارش در خصوص علل حادثه رخ داده آمده است: علت اصلی نبود جاده های ایمن و پل که جایگزین جاده ها و پل های قبلی باشد بوده است که اجرای این مهم جزو تعهدات وزارت نیرو می باشد که از سال 1383 تا کنون اجرایی نشده است و همچنین علت دیگر حادثه سهل انگاری شرکت آب و برق خوزستان به دلیل استفاده غیراستاندارد یدک کش ها توسط شرکت پیمانکار می باشد چرا که در صورت ایمن بودن یدک کش ها و دارا بودن جلیقه نجات غریق شاهد این فاجعه دلخراش نبودیم.

منبع: مهر
برچسب ها: برق ، کارون ، وزارت نیرو
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار