کد خبر: ۲۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴:۵۳ - ۱۶ تير ۱۳۹۳
مدیر پروژه ساخت اتوبوس هیبریدالکتریکی خبر داد:
مدیر پروژه ساخت اتوبوس هیبریدالکتریکی از پایان مرحله دوم این پروژه خبر داد و گفت: انجام تست های عملکردی و استانداردی این اتوبوس تا پایان سال شروع می شود.

به گزارش "برق نيوز" دکتر محسن اصفهانیان عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: نمونه اول اتوبوس هیبریدالکتریکی یک نمونه تحقیقاتی بود اما هدف از ساخت نمونه دوم، صنعتی سازی و فراهم آوردن امکان تولید بود و در نمونه دوم تلاش شد طراحی ها طوری باشد که بتوان سیستم هیبریدالکتریکی را در اتوبوس های مختلف استفاده کرد. در حال حاضر مراحل نصب این تجهیزات روی اتوبوس انجام شده است و پس از این مرحله، تست ها انجام می شود. اتوبوس هیبریدی الکتریکی کاربرد درون شهری دارد و مشتری اصلی آن، شرکت واحد خواهد بود.

هم اکنون نیز برای تولید صنعتی آن مذاکراتی انجام شده و قرار است در صورت راه اندازی خط تولید، ۱۰۰ نمونه از این نوع اتوبوس تولید شود. وی هدف از ساخت اتوبوس هیبریدالکتریکی را کاهش مصرف سوخت و میزان آلاینده ها اعلام و تصریح کرد: سیستم هیبرید دارای ۲ قوای محرکه است و در کنار موتور احتراقی، موتور الکتریکی استفاده شده است که این ۲ موتور با هم کار می کنند و می توان موتور احتراقی را کوچک تر طراحی کرد. کوچک تر شدن موتور نیز مصرف و آلایندگی کمتر را به دنبال دارد. همچنین این اتوبوس ترمز بازیاب دارد و انرژی ترمزی را بازیابی و از آن برای شارژ باتری ها استفاده می کند. برآوردهای ما این است که این اتوبوس به طور متوسط ۳۰ درصد مصرف سوخت و ۵۰ درصد آلایندگی را کاهش می دهد.


مدیر پروژه درباره مکانیسم سیستم هیبریدالکتریکی اظهار داشت: این اتوبوس ۲ منبع دارد، یکی موتور احتراقی است. موتور الکتریکی هم با رانش چرخ ها، رانش خودرو را بر عهده دارد. به این ترتیب سیستم موتور احتراقی از چرخ ها کاملا جداست و در نقطه بهینه ای می توان آن را کنترل و استفاده کرد.

وی تصریح کرد: این اتوبوس، اولین اتوبوس هیبریدی کشور و اولین اتوبوس هیبریدی خاورمیانه است. اصفهانیان تاکید کرد: طراحی بردها، کنترلرها، سیستم های یکپارچه سازی، مجموعه باتری ها، سیستم مدیریت باتری ها و سیستم خنک کاری و حرارتی همه در داخل کشور بومی سازی شده است. طراحی این سیستم برای اتوبوس ها به صورت ماژولار است و می توان آن را روی هر اتوبوسی پیاده سازی کرد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار