کد خبر: ۳۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
مدیرعامل توانیر تشریح کرد:
مدیرعامل توانیر با تشریح راه اندازی دو رینگ جدید برق در جنوب ایران از خودکفایی صنعت برق ایران در طراحی و ساخت پست‌هاي DES برق خبر داد و گفت: پایداری رینگ برق در جنوب ایران افزایش می یابد.طرح هاي جدید انتقال و فوق توزيع برق در استان کرمان به منظور رفع افت ولتاژ و پايداري شبكه برق در جنوب کشور در دار بهره بردایر قرار گرفته است.
به گزارش "برق نيوز"، همایون حائری در یک گردهمایی درباره مهمترین برنامه‌های در دست اجرای برای افزایش پایداری کمربند برق در جنوب ایران، گفت: طرح هاي جدید انتقال و فوق توزيع برق در استان کرمان به منظور رفع افت ولتاژ و پايداري شبكه برق در جنوب کشور در دار بهره بردایر قرار گرفته است.

مدیرعامل توانیر با اعلام اینکه با اشاره به رشد سه برابری متوسط مصرف برق در جنوب کشور و به ویژه در سطح استان گرمسیری کرمان، تصریح کرد: در کنار ساخت و توسعه شبکه انتقال و توزیع برق، ساخت و تکمیل نیروگاه یکهزار مگاواتی كهنوج و سه واحد جدید 25 مگاواتی در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تابستان سال آينده، نخستين واحد نيروگاه برق کهنوج در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اظهار داشت: علاوه بر این سال آينده دو رينگ بسيار مهم در كشور احداث مي‌شود.

حائری با اشاره به مراحل نهایی طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی رينگ 400 كيلوولت برق بم به زاهدان از به رينگ برق جنوب شرق کشور شامل جنوب خراسان، منطقه يزد، شمال هرمزگان و جنوب كرمان متصل مي‌شود، بیان کرد: علاوه بر این رينگ دوم برق شامل خط 400 كيلوولتی برق بم، جيرفت و كهنوج است كه تأثير زيادي در رفع افت ولتاژ در منطقه جنوب استان كرمان دارد.

مدیرعامل توانیر با یادآوری اینکه هم اکنون شتاب به منظور تکمیل شبکه‌ها و رینگ برق، افزایش ولتاژ و جلوگیری از افت ولتاز تا سال 94 هدف گذاری شده است، تاکید کرد: این در حالی است که با ساخت اولین پست 230 كيلو ولت برای طلسم ساخت پست‌هاي ECS در صنعت برق ایران شکسته شده است.

به گفته این مقام مسئول سال آینده با مشارکت متخصصان داخلی تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی پست‌هاي DES برق در داخل کشور و بدون نیاز به مشارکت خارجی‌ها انجام می‌شود.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار