کد خبر: ۴۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
با وجود کاهش 14 درصدی سرمایه گذاری؛
سهم انرژیهای تجدیدپذیر در تولید برق جهان با وجود کاهش 14 درصدی سرمایه گذاری در این حوزه، طی سال گذشته به صورت یکنواخت افزایش یافته است.
به گزارش "برق نيوز" بر اساس گزارش "روندهای جهانی سرمایه گذاری انرژی تجدیدپذیر در سال 2014" سازمان ملل از کاهش سرمایه گذاری در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر و رسیدن این میزان به 214 میلیارد دلار در سال گذشته خبر داده و اعلام کرده است با وجود این روند کاهشی، سهم انرژیهای تجدیدپذیر در تولید برق جهان با افزایش روبه رو بوده است. 

بر پایه این گزارش، انرژی خورشیدی به صورت خاص از نظر مزیتهای قیمتی بهبود یافته و از 31 گیگاوات نصب شده در سال 2012 به 39 گیگاوات در سال 2013 رسیده است؛ همچنین بخشی از 35.1 میلیارد دلار کاهش سرمایه گذاری به دلیل کاهش هزینه سیستمهای خورشیدی بوده است.

بر این اساس، قیمت متوسط جهانی برق ناشی از سیستمهای کریستالین سیلیکون فتوولتاییک نیز در سال 2013 به میزان 53 درصد کاهش یافته است. 

دلیل دیگر کاهش سرمایه گذاری، عدم قطعیت سیاستی در بسیاری از کشورها بوده است؛ این عامل در سال 2013 نیز سبب کاهش سرمایه گذاری در تولید برق با سوختهای فسیلی شد. 


ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار