کد خبر: ۵۰۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
بر اساس اعلام توانیر،
بر اساس اعلام توانیر پرمصرف‌ترین استان‌ها، تهران، مازندران، خوزستان و هرمزگان هستند و انتظار می‌رود مصرف برق به مرز 50 هزار مگاوات برسد؛ بنابراین با توجه به ذخایر عملی نیروگاه‌ها نمی‌توان مطمئن بود که با افزایش دو - سه هزار مگاواتی دیگر خاموشی نداشت.
باز هم مصرف برق در کشور رکورد جدیدی را ثبت کرد و به 48 هزار و 527 مگاوات رسید.

به گزارش "برق نيوز" در حالی که پیش‌بینی می‌شد بعد از رکورد ناگهانی مصرف برق در روز بیست و یکم تیر ماه، مصرف برق بیش از 47 هزار و 521 مگاوات نشود اما با افزایش گرما باز هم شاهد ثبت رقم جدیدی در مصرف برق بودیم.

پیش از این روز شنبه - 21 تیرماه - مصرف برق به 47 هزار و 521 مگاوات رسید و عدد جدیدی به عنوان اوج سال 93 ثبت شد درحالی رکورد این رقم در روز چهارم مردادماه شکسته شد.


  بیست و یکم تیرماه میزان مصرف برق با افزایش 6840 مگاواتی به 47 هزار و 521 مگاوات رسید درحالی که ذخیره عملی نیروگاه‌ها تنها 347 مگاوات بوده است.

   بر اساس اعلام توانیر پرمصرف‌ترین استان‌ها، تهران، مازندران، خوزستان و هرمزگان هستند و انتظار می‌رود مصرف برق به مرز 50 هزار مگاوات برسد؛ بنابراین با توجه به ذخایر عملی نیروگاه‌ها نمی‌توان مطمئن بود که با افزایش دو - سه هزار مگاواتی دیگر خاموشی نداشت چرا که در بسیاری از روزهای گرم تابستان، ذخیره عملی نیروگاه‌ها حدود هزار مگاوات و اندکی کمتر یا بیشتر بوده است.

 بنابراین هر کس که دوستدار خاموشی نیست می تواند با اندکی مدیریت مصرف به جلوگیری از بروز خاموشی کمک کند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار