کد خبر: ۵۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:
ˈغلامرضا کاتب در نشست بررسی وضعیت آب و برق استان سمنان با حضور وزیر نیرو در استانداری سمنان برحمایت جدی مجلس از برنامه های وزارت نیرو تاکید کرد. مجلس امسال 35 هزار میلیارد ریال از محل افزایش قیمت ها به وزارت نیرو اختصاص داده است.

به گزارش "برق نيوز" ˈغلامرضا کاتبˈ  در نشست بررسی وضعیت آب و برق استان سمنان با حضور وزیر نیرو در استانداری سمنان برحمایت جدی مجلس از برنامه های وزارت نیرو تاکید کرد.


وی اظهار کرد: مجلس امسال 35 هزار میلیارد ریال از محل افزایش قیمت ها به وزارت نیرو اختصاص داده است.



وی با بیان اینکه این اعتبار از محل تبصره 21 پیش بینی شده است، گفت: از محل تبصره های 11، شش و دو نیز پیش بینی خوبی برای فعالیت های وزارت نیرو شده است.

وی با اشاره به بحران آب در کشور گفت: سال 92 بحرانی ترین سال از نظر آب در کشور بود که با تدابیر مناسب وزارت نیرو موفق شدیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

نماینده شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی زیر ساخت تمام مسایل را در کشور آب و برق دانست و افزود: در سال های باقیمانده از افق 1404 با نگاه روشن و شفاف نسبت به برنامه، مجلس با کمک دولت بخش عظیمی از مشکلات را در این حوزه برطرف می کند.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست تامین آب و برق را وظیفه ای حاکمیتی دانست و گفت: در این زمینه مردم، دولت و مجلس وظایفی بر عهده دارند.

ˈعلیرضا خسرویˈ صرفه جوئی و مدیریت مصرف و کمک به دولت را وظیفه مردم دانست و گفت: وظیفه مجلس تسهیل قوانین و کمک به دولت و وظیفه دولت نیز حاکمیتی و تامین نیازهای مردم در این دو بخش است.

وی با تاکید بر اینکه در آینده کشور با بحران آب مواجه می شود ،افزود: در استان سمنان به مرحله بحرانی رسیده ایم و دستیابی به آب در حفر چاه تا 250 متر عمق یکی از دلایل این امر است.

وی اظهارکرد: در گذشته در این استان با حفر 17 متر چاه به آب می رسیدیم اما حالا باید تا بیش از 25 متر چاه حفر شود که این امر علاوه بر کیفیت آب بر حجم سرمایه گذاری نیز افزوده است.

وی بر ضرورت تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای رفع این مشکل تاکید کرد و گفت: شهرهای مختلف در این استان هم اکنون با کمبود منابع آب شرب مواجه اند و میزان تولید و مصرف به نقطه سر به سر رسیده است.

خسروی با اشاره به اینکه شهمیرزاد به عنوان شهر گردشگری هم اکنون روزانه هشت ساعت آب ندارد، گفت: مهدیشهر با 30 لیتر و سرخه 25 لیتر در ثانیه با کمبود آب مواحه است.

وی خواستار احداث سد فینسک برای رفع مشکل آب شهرهای سمنان، مهدیشهر، شهمیرزاد و سرخه شد.

رییس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امسال در این استان با بحران جدی آب مواجه نشده ایم ناشی از تلاش مسوولان، فرمانداران و همراهی مردم بوده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار