کد خبر: ۵۰۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱:۵۹ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
رک دوربین مداربسته رک ها محفظه های فلزی هستند که متعلقات شبکه مانند سوییچ،در آن قرار می گیرند. تجهیزات مدار بسته معمولا با توجه به نوع کاربری که دارند در مکان های مختلفی قرار داده می شوند و ممکن است در معرض شرایط جوی مختلفی قرار گیرند. رک ها نقش محافظتی داشته و دارای واحد اندازه گیری مختص به خود با نام رک یونیت (UNIT)هستند. در ادامه به بررسی بیشتر این تجهیز می پردازیم.

سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز:
رک‌های دوربین مداربسته معمولاً در دو نوع دیواری و ایستاده تولید می‌شود
رک‌های دیواری:
قابل نصب بر روی دیوار بوده و بیشتر مناسب برای شبکه‌های کوچک و یا قسمتی از یک شبکه بزرگ هستند. رنگ‌های دیواری معمولاً در ارتفاع‌های ۵، ۶, ۷ و ۹ یونیت عرضه می‌شوند. یونیت واحد سنجش ارتفاع است و برابر با ۴۳.۵ سانتی متر می‌باشد. عمق این رک‌ها متفاوت است و می‌تواند ۳۵، ۴۵ یا ۶۰ سانتی متر باشد. البته به این نکته توجه نمایید که عمق رک‌های ایستاده کمی بیشتر است. از کیدرک برای قرار گیری سوئیچ‌های کوچک غیر رک مونت بر روی دیوار استفاده می‌شود و عمق آن‌ها تنها ۲۹ سانتی متر است. رک‌های با ارتفاع ۹ یونیت از تنوع بیشتری برخوردارند و قابلیت این را دارند که پنل‌های کناری در برخی از آن‌ها کاملاً باز شده و امکان دسترسی به رک را از بغل فراهم می‌کند. برخی نیز امکان چرخش تا صد درجه را داشته و امکان دسترسی به پشت رک را برای کاربر فراهم می‌آورند.
رک دوربین مداربستهرک دوربین مداربسته
رک‌های ایستاده:
رک‌های ایستاده بر روی زمین قرار می‌گیرند. رک‌های ایستاده قابلیت این را دارند که انواع پچ پنل، سوئیچ، سرور، یو پی اس و سایر قطعات رکمونت ۱۹ اینچی جهت مدیریت بهتر در آن‌ها جایگذاری میشود. دارای ورودی برای انواع کابل در هر دو قسمت بالا و پایین هستند و از هر چهار طرف نیز امکان دسترسی به داخل آن‌ها وجود دارد.
ارتفاع این رک‌ها می‌تواند ۱۶، ۲۱، ۲۸، ۳۶، ۴۰ و ۴۴ یونیت باشد و با عمق‌های ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ سانتی متر و بیشتر تولید می‌شود و درب‌های آن از نوع شیشه یا طلق‌های فریم دار است.
رک دوربین مداربسته
مشخصات رک استاندارد دوربین مداربسته

۱-رک‌ها در اندازه‌های متفاوتی ساخته می‌شوند، اما رایج‌ترین نوع رک‌ها رک‌های ۱۹ اینچی هستند که استفاده از آن‌ها در تجهیزات مداربسته رایج است. فاصله ۱۹ اینچ در ریل‌ها باید مطابق با استاندارد کامپیوتری، مخابراتی و صوتی IEC۶۰۲۰۷ باشد.
۲- ورودی و خروجی برای انواع کابل‌ها از بالا و پایین رک وجود داشته باشد.
۳- سیستم تهویه یا فن مناسبی داشته باشد که معمولاً در قسمت بالای رک قرار می‌گیرد.
۴- رک‌های ایستاده باید دارای پایه و چرخ جهت جابجایی آسان باشند.
۵- دارای قفل امنیتی جهت جلوگیری از دسترسی افراد مختلف باشد.

رک مخصوص دی وی آر و ان بی آر:

رک‌ها برای موارد مختلف استفاده می‌شوند شما می‌توانید تجهیزات را در یک اتاق شبکه برای محافظت از روتر‌ها و تجهیزات شبکه مشاهده کنید. رک‌ها همچنین می‌توانند برای محافظت از دیار‌ها و در کل ضبط کنند‌های دوربین‌های مداربسته نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

اندازه رک دوربین مدار بسته:

سایز‌های مختلفی برای رک DVR وجود دارد لازم است بدانید سایز این تجهیزات یا بر اساس سانتیمتر یا بر اساس یونیت تعریف می‌شود. مانند سایر تجهیزات هرچه سایز رک‌ها بزرگتر باشد شما باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید. به طور کلی رک‌ها می‌توانند در یونیت‌های ۱۶، ۲۸، ۳۶، ۴۰ و ۴۴ در بازار خریداری شوند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار