کد خبر: ۵۴۳۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۳ - ۰۱ تير ۱۴۰۲
مدیر مرکز مدیریت بار و انرژی کشور با بیان اینکه ۳۶ درصد برق مصرفی کشور، مربوط به صنایع است گفت: صنایعی همچون فولاد، آلومینیوم، مس و سیمان بیشترین مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش برق نیوز، مهدی درفشیان مدیر مرکز مدیریت بار و انرژی کشور با اشاره به اینکه ۳۶ درصد برق مصرفی کشور به صنایع اختصاص دارد افزود: بخش خانگی نیز با مصرف ۳۳.۷ درصد برق کشور، در رده دوم بیشترین و بزرگترین مصرف کنندگان برق قرار دارد.

درفشیان ­با اشاره به روند افزایشی دمای هوا که بر مصرف برق موثر است، گفت: برای تامین برق کشور در این شرایط، برنامه‌های مدیریت مصرف مختلفی در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها مربوط به مدیریت مصرف صنایع کشور می‌شود.

وی افزود: تقریبا ۹۰ درصد از واحد‌های صنعتی که حدود ۵۸۰ هزار واحد هستند، کاملاً از مشارکت در این برنامه‌ها معاف هستند و ۱۰ درصد باقی مانده، مربوط به ۳۰۰ واحد بزرگ و انرژی بر مانند صنایع فولادی، سیمانی، آلومینیوم، مس و این قبیل صنایع می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: برنامه‌های دقیقی را از ۱۵ خرداد برای آن‌ها اجرا کرده‌ایم که در این برنامه‌ها سعی شده با حداقل میزان محدودیت، بتوانیم پایداری شبکه برق را حفظ کنیم و صنایع هم بتوانند برنامه تولید خود را به شکل حداکثری انجام دهند.

وی اظهار کرد: در این برنامه‌ها، صنایع بزرگ می‌توانند از ساعت ۱۲ شب تا هشت صبح بدون هیچ محدودیتی، حتی بیش از قرارداد و انشعاباتی که از وزارت نیرو خریداری کرده اند، برق مصرف کنند؛ در سایر ساعات هم با برنامه ریزی بهینه اوج مصرف خود را جابه‌جا کنند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
0
0
۲۰درصد هم سهم ادارات دولتی و عمومی و ۱۰ درصد هم تلفات!!! سهم خانگی را دولت با نساختن یک میلیون مسکن در سال مدیریت و کنترل کرده!!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار