کد خبر: ۵۶۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۴:۵۳ - ۰۹ دی ۱۴۰۲
در بازدید معاون وزیر نیرو و مسوولان ذیربط ساتبا از خط تولید یک شرکت دانش بنیان تولید کننده الکتروموتور‌های پربازده BLDC نشان داده شد که الکتروموتور‌های BLDC نصب شده بر روی کولر‌های جدید، بازدهی بیش از ۹۰ درصد دارند و این در حالی است که راندمان موتور‌های القایی قدیمی نصب شده روی کولر‌ها کمتر از ۵۰ درصد بوده است.

به گزارش برق نیوز، به گفته پیغمبر زاده، مشاور معاون وزیر نیرو، با استفاده از منابع داخلی وزارت نیرو بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان برای تولید انبوه الکتروموتور‌های پربازده مغناطیس دایم موسوم به BLDC اختصاص یافته است.

وی از بازدهی فوق العاده کولر‌های آبی تولیدی جدید در ایران گفت و خاطرنشان کرد: الکتروموتور‌های BLDC نصب شده بر روی کولر‌های جدید بازدهی بیش از ۹۰ درصد دارند و این در حالی است که بازدهی موتور‌های القایی قدیمی نصب شده روی کولر‌ها کمتر از ۵۰ درصد بوده است. تا پیش از این دورریز برق مصرفی موتور‌های القایی قدیمی زیاد بود در حالیکه این مشکل در کولر‌های پربازده تولیدی جدید حل شده و راندمان بالایی دارند.

پیغمبرزاده عنوان کرد: با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی از محل منابع داخلی وزارت نیرو، حدود ۱۰ شرکت دانش بنیان برای تولید انبوه الکتروموتور پربازده BLDC و درایو مورد حمایت قرار گرفتند؛ شرکت مورد بازدید قرار گرفته، یکی از این شرکت هاست که خط تولید الکتروموتور BLDC و درایو آن فعال شده و بزودی خط تولید کولر‌های آبی فوق کم مصرف آن با ویژگی‌های بدنه پلیمری، موتور BLDC، پد سلولوزی و ترموستاتیک نیز راه اندازی می‌شود.

گفتنی است، با اجرایی شدن برنامه مشترک سازمان ملی استاندارد، وزارت نیرو و صمت برای افزایش بهره وری انرژی کولر‌های آبی و ابلاغ قانون ارتقای استاندارد کولر‌های آبی به رده برچسب انرژی A و بالاتر از یکم دی ماه، معاون وزیر نیرو و مسوولان ذیربط ساتبا از خط تولید یک شرکت دانش بنیان تولید کننده الکتروموتور‌های پربازده BLDC بازدید کردند و از نزدیک در جریان مسایل مرتبط با اجرایی شدن این قانون در بخش تولید قرار گرفتند.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
0
2
اینجا که حرف از وات است ملاحظه می فرمایید در کل چقدر از اتلاف جلوگیری میشود وای به جاهایی که سخن از کیلووات و ده ها کیلووات کاهش بر اساس افزایش راندمان است و کاهش تلفات.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
0
1
این‌گام نخستی در راه پر فراز و نشیب کاهش تلفات مصرف برق است و قابل تقدیر
BLDC الکتروموتوری نیست که بتوان برای تمام اپلیکیشن ها از آن استفاده نمود. این تسهیلات هم آنقدر نیست که بتواند ظرفیتی ایجاد کند تا کشور را پاسخگو باشد ، بنابراین برای رسیدن به بهروری در مصرف برق باید فکر اساسی نمود. موفق باشید
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
0
0
سلام برای مصرف بهینه بایدیارنه راحذف کردوبرق رابه قیمت تمام شده به اضاف سودعرضه نمودوبعداتبلیغ به مصرف نمودوبرای پرمصرفهاهم حایزه داد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار