کد خبر: ۵۷۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری با اعلام اینکه بر اساس برنامه، صندوق موظف است از شرکت‌های دانش بنیان برای جهش تولید موتور‌های کم مصرف‌تر (BLDC) حمایت کند، پیش بینی کرد با تزریق ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش به ۱۰ تا ۱۲ شرکت دانش بنیان حمایت شده در سال‌های پیش، یک میلیون موتور به کولرسازان ارایه شود و کولرسازان بتوانند کولر‌های جدید تولید کنند.

به گزارش برق نیوز، محمد صادق خیاطیان در حاشیه نشست هم اندیشی ارتقای بهره وری با جهش تولید موتور‌های فوق کم مصرف کولر‌های آبی با تصریح بر اینکه کشور در حوزه برق دچار ناترازی جدی است، حضور شرکت‌های دانش بنیان برای حل این مساله را بسیار کمک کننده دانست و اظهار کرد:دولت طی یکی دو سال گذشته بر این موضوع متمرکز شده و به حمایت از تولید شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه پرداخته و ظرفیت توسعه تولید کولر‌های پربازده و کم مصرف در حال ایجاد شدن است؛ پیش بینی می‌شود با تعویض موتور نزدیک به ۲۰ میلیون کولرآبی در کشور با موتور‌های BLDC، نزدیک به ۵۰۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق رخ دهد.

وی با اعلام اینکه صندوق تاکنون به ارزش حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کرده است، ادامه داد: حدود ۱۰ شرکت دانش بنیان این ظرفیت را دارند؛ با کمک و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و ساتبا از شرکت‌های دانش بنیان، نزدیک به یک میلیون ظرفیت تولید این کولر‌ها در سال ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه صندوق بنا دارد در سال جاری با حمایت ویژه، به جهش تولید در این حوزه برسد، پیش بینی کرد با فعال سازی یک میلیون ظرفیت تولید و مشارکت کولرسازان و تولیدکنندگان موتور BLDC (شرکت‌های دانش بنیان)، صندوق، تامین مالی این شرکت‌ها را به عهده بگیرد و شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه نزدیک به ۱۵۰۰ میلیارد تومان تامین مالی شوند.

وی اضافه کرد: از آن سو باید کولرسازان از موتور‌های bldc استفاده کنند و پیش بینی می‌شود با طی شدن این روند ظرف ۵ سال کاهش خوب مصرف، حداقل در حوزه کولر‌های آبی محقق شود.

خیاطیان با اعلام اینکه بر اساس برنامه، صندوق موظف است از شرکت‌های دانش بنیان برای جهش تولید موتور‌های کم مصرف‌تر (BLDC) حمایت کند، پیش بینی کرد با تزریق ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش به ۱۰ تا ۱۲ شرکت دانش بنیان حمایت شده در سال‌های پیش، یک میلیون موتور به کولرسازان ارایه شود و کولرسازان بتوانند کولر‌های جدید تولید کنند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری تصریح کرد: لازم است برای مصرف کنندگان نهایی مشوق‌هایی در نظر گرفته شود تا به سمت تغییر موتور‌های القایی پرمصرف سوق یابند چرا که با استفاده این نوع موتور با نرخ‌های افزایشی مواجه شده و در مصرف برق متضرر خواهند شد.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
0
0
با سلام واحترام قیمت کولر مذکور باید پایین تر از کولرهای معمولی در بازار باشد متاسفانه الان باید نصف حقوق را برای خرید کولرهای معمولی در بازار داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
0
0
موتورهای bldc آنقدر هم که مانور داشته مهم نیستند این موتورها پس از مدتی راندمانشان به سمت صفر کاسته شده و روزی کامل می ایستند مگر یک مگنت چقدر عمر دارد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
0
0
با کم کردن فشار آب از سوی سازمان آب تمامی خانه مجهز به پمپ آب شده اند که مجموع مصارف آنها از پمپ های کولر خیلی بالاتر است و بیشتر ساعات شبانه روز در مدارند. باید فکری براب این موضوع کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار