![طرحهای صنعت آب و برق استان آذربایجان غربی افتتاح میشود طرحهای صنعت آب و برق استان آذربایجان غربی افتتاح میشود](/files/fa/news/1403/4/14/153323_238.jpg)
تلفات در داخل ترانس شامل دو مؤلفه مي باشد. تلفات بي باري و تلفات بارداري به اضافه انرژي لازم جهت فن ها عيب ها گرم كن ها و ديگر تجهيزات اضافي كه ضروري مي باشند و بستگي به بار دارند تلفات و ديگر تجهيرات اضافي در اين راهنما مورد بررسي قرار مي گيرند.
![](/files/fa/news/1394/1/16/13978_155.jpg)
تلفات بي باري تحريك ترانس موقع برقرار بودن آن
اين تلفات هنگامي كه ترانس تحريك مي شود به وجود مي آيد . تلفات بي باري ( تحريك ) شامل تلفات عايقي تلفات مادي در سيم پيچي ناشي از جريان تحريك تلفات مادي ناشي از جريان چرخشي در سيم پبيچ هاي مولدي و تلفات هسته تابعي از نيروي مغناطيسي مباشد اين تلفات شامل تلفات وجريان گرمايي مي باشد اين تلفات ولتاژ تحريك تغيير مي كند و هنگامي كه ولتاژ ترانس افزايش يابد به شدت افزايش مي يابد همچنين اين تلفات با افزايش دماي هسته افزايش مي يابد . هنگاميكه دو هسته با تلفات مختلف بررسي مي شود بايد در دماي يكساني با هم مقايسه شوند .
تلفات بارداری
اين نوع تلفات هنگام عبور جريان انرژي ( بارگيري ) به وجود مي آيد .تلفات بارداري شامل تلفات در سيم پيچ ها حاصل از بار و جريان نور تلفات اضافي حاصل از شارنشتي در سيم پيچ ها نگهدارنده هست وديگر قسمت ها و همچنين تلفات ناشي از جريان چرخشي در سيم پيچ هاي موازي يا در رشته سيم ها ي موازي مي باشد.
تلفات كمكي APL
توان لازم جهت فن هاي خنك كننده پمپ هاي روغن و ديگر تجهيزات كمكي به كار رفته در ترانسفور موتور مي باشد تمامي اين مقادير به كيلو وات بيان مي شوند . اگر دو يا چند روش خنك سازي به كار برده مي شود . بايد ضرائب مربوطه به طور مجزا تعيين شود APL2 ,APL زيرا كاركرد هر كدام در زمان هاي مختلفي مي باشد . تعداد ساعات ساليانه براي هر روش خنك سازي AHPY2 ,AHPY1 جهت محاسبه انرژي بايد مشخص شود .
هر مرحله و روش يايد در نظر داشت كه ممكن است خنك سازي به روش 1 هنگاميكه روش 2 به كار مي رود به كار رود .
تلفات توان نهايي
اين تلفات شامل مجموع تلفات بي باری و تلفات بارداری مي باشد و سائل تلفات كمكي نمي باشد به منظور بررسي اقتصادي بهره برداري بايد تلفات بارداري بي باري و كمكي را نيز در نظر بگيرد علاوه بر تلفات كيلو وات مقداري مصرف كيلو و ار نيز وجود دارد . با وجود اين اين مصرف در محاسبات اقتصادي در نظر گرفته نمي شود فقط تلفات كيلووات در اين راهنما بررسي مي شود . همچنين اگر هزينه كيلو وار بخواهد محاسبه شود بايد هزينه نصب هر كيلو وار فاز در روابط به كار گرفته شود .
توجه : تلفات ترانس هاي داراي تب چنجر با موقعيت تب خير تغيير خواهد كرد بهره بردار بايد اين موضوع را بيشتر در نظر بگيرد .
اين تلفات هنگامي كه ترانس تحريك مي شود به وجود مي آيد . تلفات بي باري ( تحريك ) شامل تلفات عايقي تلفات مادي در سيم پيچي ناشي از جريان تحريك تلفات مادي ناشي از جريان چرخشي در سيم پبيچ هاي مولدي و تلفات هسته تابعي از نيروي مغناطيسي مباشد اين تلفات شامل تلفات وجريان گرمايي مي باشد اين تلفات ولتاژ تحريك تغيير مي كند و هنگامي كه ولتاژ ترانس افزايش يابد به شدت افزايش مي يابد همچنين اين تلفات با افزايش دماي هسته افزايش مي يابد . هنگاميكه دو هسته با تلفات مختلف بررسي مي شود بايد در دماي يكساني با هم مقايسه شوند .
تلفات بارداری
اين نوع تلفات هنگام عبور جريان انرژي ( بارگيري ) به وجود مي آيد .تلفات بارداري شامل تلفات در سيم پيچ ها حاصل از بار و جريان نور تلفات اضافي حاصل از شارنشتي در سيم پيچ ها نگهدارنده هست وديگر قسمت ها و همچنين تلفات ناشي از جريان چرخشي در سيم پيچ هاي موازي يا در رشته سيم ها ي موازي مي باشد.
به گزارش "برق
نيوز" اين تلفات بيشتر تلفات سمي خوانده مي شود. اگر چه جنس هادي ها ممكن است از راه ديگري نظير آلمونيوم باشد . تلفات بارداري با توان دوم بارتغيير مي كند همچنين با دماي سيم پيچ ها نيز تغيير مي كند به منظور مقايسه بهتر مقادير تلفات بارداري در دماي سيم پيچ استاندارد و در بار مشخصي داده مي شود .
تلفات كمكي APL
توان لازم جهت فن هاي خنك كننده پمپ هاي روغن و ديگر تجهيزات كمكي به كار رفته در ترانسفور موتور مي باشد تمامي اين مقادير به كيلو وات بيان مي شوند . اگر دو يا چند روش خنك سازي به كار برده مي شود . بايد ضرائب مربوطه به طور مجزا تعيين شود APL2 ,APL زيرا كاركرد هر كدام در زمان هاي مختلفي مي باشد . تعداد ساعات ساليانه براي هر روش خنك سازي AHPY2 ,AHPY1 جهت محاسبه انرژي بايد مشخص شود .
هر مرحله و روش يايد در نظر داشت كه ممكن است خنك سازي به روش 1 هنگاميكه روش 2 به كار مي رود به كار رود .
تلفات توان نهايي
اين تلفات شامل مجموع تلفات بي باری و تلفات بارداری مي باشد و سائل تلفات كمكي نمي باشد به منظور بررسي اقتصادي بهره برداري بايد تلفات بارداري بي باري و كمكي را نيز در نظر بگيرد علاوه بر تلفات كيلو وات مقداري مصرف كيلو و ار نيز وجود دارد . با وجود اين اين مصرف در محاسبات اقتصادي در نظر گرفته نمي شود فقط تلفات كيلووات در اين راهنما بررسي مي شود . همچنين اگر هزينه كيلو وار بخواهد محاسبه شود بايد هزينه نصب هر كيلو وار فاز در روابط به كار گرفته شود .
توجه : تلفات ترانس هاي داراي تب چنجر با موقعيت تب خير تغيير خواهد كرد بهره بردار بايد اين موضوع را بيشتر در نظر بگيرد .
لینک کوتاه
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.