کد خبر: ۹۴۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
نخستین کنگره راهبردی نفت و نیرو با حضور شرکتهای بزرگ داخلی و خارجی و نمایندگان مجامع انرژی اواخر مهرماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

به گزارش "برق نيوز" کنگره راهبردی نفت و نیرو با حضور شرکتهای بزرگ داخلی و خارجی، نمایندگان مجامع انرژی جهان مانند سازمان کشورهای صادرکننده نفت (OPEC)، مجمع کشورهای صادرکننده گاز(GECF) و آژانس بین المللی انرژی (IEA)، مدیران ارشد و سیاستگذاران کلان حوزه انرژی کشور ٢٧ تا ٢٩ مهرماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

زمینه اصلی این کنگره، تحولات مهم و روندهای آینده درکسب و کار انرژی مبتنی برجهش‌های فناوری‎ است و در هفت محور بالادستی نفت (حفاری‎های پیشرفته و هوشمند – IOR و Seismic – EOR – تولید در آب‎های عمیق – شیل گاز و شیل نفت)، پتروشیمی و پالایش(تبدیل اقتصادی گاز به پلی پروپیلن – افزایش چشمگیر ظرفیت الفین‎های گازی – پتروپالایش – تبدیل ته ماندهای سنگین عملیات پالایش)، گاز طبیعی (LNG ،GTL – افزایش راندمان­ها و کاهش هزینه­ها)، انرژی‎های نو (کاهش هزینه‎ها و افزایش راندمان، خورشیدی و بادی)، بهینه‎سازی مصرف (مصرف انرژی در صنایع انرژی بر)، خودرو (مصرف CNG در خودروها، خودروی هیبریدی و برقی – ارتقای راندمان) و برق (ارتقای راندمان و ظرفیت توربین های گاز – هوشمندسازی شبکه توزیع – تغییر ساختار بازار برق) برگزار می شود.

براساس اعلام وزارت نفت،‌ باشگاه نفت و نیرو به عنوان برگزار کننده این کنگره یک سازمان مردم نهاد است که دغدغه و ضرورت وجودی اش چالشهای حوزه نفت و نیرو است و برای ایجاد و توسعه بستری مناسب جهت گردهمایی و تبادل آرای نخبگان و برجستگان این حوزه و بنیان نهادن رویدادی پیایی و پایا اقدام به برگزاری این کنگره خواهد کرد.

این کنگره از سویی، فضایی جهت حضور کلیه دست اندرکاران حوزه انرژی را در رویدادی ملی و با حضور سخنرانان خارجی فراهم می آورد و از سویی دیگر نگاهی ویژه با رویکردی علمی و کاربردی به فناوریهای نوین تاثیرگذار در این حوزه خواهد داشت؛ بنیانگذاری و تداوم برگزاری منظم رویدادهایی که با نگاهی راهبردی این حوزه را بررسی کند، می تواند اثرهای عمیق و بلندمدتی را در سیاستگذاری این حوزه و تبیین نقشه راه بگذارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار