کد خبر: ۱۰۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۴
خوش خلق گفت: افزايش قيمت ناشي از قانون هدفمندي يارانه‌ها نيز تأثيري در وضع صنعت برق نداشته؛ زيرا قسمت زياد درآمدهاي برق به خزانه واريز و به صورت يارانه نقدي به شهروندان پرداخت مي‌شود.
به گزارش "برق نيوز" غلامرضا خوش‌خلق، معاون هماهنگي و توزيع مدير عامل شرکت توانير، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سالانه ۲۰۰ ميليارد کيلو وات ساعت برق در کشور توليد مي‌شود.

وي با بيان اين‌ که هزينه برق مصرفي در ايران بسيار پايين است و از اين ناحيه، صنعت برق زيان مي‌بيند، اظهار کرد: اگر مصرف برق هر خانوار ايراني در شبانه‌روز حتي يک باتري قلمي باشد هزينه خريد باتري قلمي براي مصارف روزانه خانوار از ميانگين هزينه برق مصرفي آن‌ها که در حدود يک‌صد هزار ريال است، بيشتر مي‌شود.

معاون هماهنگي و توزيع شرکت توانير اضافه کرد: اين نشانگر قيمت ناچيز برق در سبد مصرفي خانوارهاست.

وي با بيان اين‌که از سال ۸۳ با مطرح شدن موضوع تثبيت قيمت‌ها، مجوزي براي افزايش قيمت برق صادر نشده است، خاطرنشان کرد: افزايش قيمت ناشي از قانون هدفمندي يارانه‌ها نيز تأثيري در وضع صنعت برق نداشته؛ زيرا قسمت زياد درآمدهاي برق به خزانه واريز و به صورت يارانه نقدي به شهروندان پرداخت مي‌شود.

معاون هماهنگي و توزيع شرکت توانير ادامه داد: در حالي که نرخ فلزات در صنعت برق چندين برابر شده و دخل‌وخرج صنعت برق باهم همخواني ندارد، متأسفانه هم اکنون صنعت برق با مشکلات اقتصادي روبروست.
خوش‌خلق، ظرفيت نيروگاه‌هاي کشور را ۷۰ هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: صنعت برق متعلق به مردم و مديران اجرايي امانت‌دار آن هستند و در سال گذشته پيک مصرف برق کشور ۴۱ هزار مگاوات بود که اکنون از مرز ۵۰ مگاوات هم گذشته است.
خوش‌خلق ادامه داد: ۳۰ درصد مشترکان شرکت توانير خانگي، ۱۲ درصد کشاورزي، ۳۰ درصد صنعتي و بقيه عمومي و ديگر مصارف است.
تعداد مشترکان صنعت برق کشور بيش از ۳۱ ميليون مشترک است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار