کد خبر: ۱۰۹۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
برق در شبکه های اجتماعی:
به دلیل خسارت های وارد شده به خودروسازان دولت سعی دارد تا با افزایش قیمت آب و برق آنرا جبران کند و نگذارد که به اینها خسارتی وارد شود. همزمان با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی معاون وزیر نیرو نیز افزایش آنرا محتمل دانسته و با این اظهار نظر این نظریه را تقویت کرده است.
سرویس صنعت برق نیوز: کمپین نخریدن خودروی صفر در کشور در شبکه های اجتماعی و به صورت غیر رسمی فعالیت های گسترده ای دارد که واکنش های متعددی را نیز در پی داشته است. برای اولین بار است که کمپینی در تحریم یک محصول داخلی با استقبال اینچنینی مواجه می شود. به دلیل ماهیت انتشار اخبار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اغلب نمی توان صحت مطالب منتشر شده را پیگیری کرد.

کمپین نخریدن خودری صفر در شبکه های اجتماعی و داغ شدن مباحث مربوط به ان باعث شده تا عده ای نیز اقدام به انتشار مطالب و ایده های خود کنند.

یکی از مواردی که چندی است در شبکه های اجتماعی نیز تلگرام، واتساپ و ... دست به دست می چرخد خبری است که عنوان می کند به دلیل خسارت های وارد شده به خودروسازان دولت سعی دارد تا با افزایش قیمت آب و برق آنرا جبران کرده و نگذارد که به این صنعت داخلی خسارتی وارد شود.

این خبر همچنین تاکید می کند که این مطلب را همه کپی کنیم و تا می توانیم در شبکه های مختلف و گروه های مختلف قرار دهیم تا با این کار مردم هوشیار شده و نگذارند که دولت با این ترفند حرکت اجتماعی ایجاد شده را نافرجام گذاشته و هدف اصلی این کمپین که ارتقای کیفیت خودروهای داخلی و کاهش قیمت آنهاست محقق شود.

کسی که این خبر را منتشر کرده به خوبی می داند که معمولا هر چند وقت یکبار موضوع افزایش قیمت آب و برق در کشور مطرح شده و مسئولان ما هم معمولا در اظهار نظراتی متفاوت نه آنرا رد می کنند و نه تایید!

دقیقا همزمان با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی که افزایش قیمت آب و برق برای جبران خسارت وارد شده به خودروسازان می شود معاون وزیر نیرو نیز افزایش آنرا محتمل دانسته و با این اظهار نظر این نظریه را تقویت کرده است.  بخشی از صحبت های دائمی در کنفرانس خبری روز گذشته به همین موضوع اختصاص داشت.

سرانجام پس از چندبار توضیح و تکذیب مسئولان دولتی از ابتدای سال تا‌کنون، روز گذشته یک مقام ارشد در وزارت نیرو از احتمال افزایش قیمت آب (و شاید هم برق) در روزهای آینده با تصویب شورای اقتصاد خبر داد.

به گفته عليرضا دائمي، معاون برنامه‌ريزي و اقتصادي وزارت نيرو، درصورت تصويب پيشنهاد اين وزارتخانه در شوراي اقتصاد، مشتركان پرمصرف بايد قيمت تمام‌شده آب را بپردازند؛ هر ليتر 1200تومان يعني 200تومان بيشتر از قيمت بنزين. اين مقام دولتي همچنين درخصوص افزايش تعرفه برق تأكيد كرد: تقاضاي ما اين است كه تعرفه‌ها در صنعت برق متناسب با نرخ تورم سال1393 افزايش يابد.

پس از بي‌نتيجه ماندن پيشنهاد وزارت نيرو مبني بر جريمه‌شدن مشتركان پرمصرف آب، حالا گزينه جديد وزارت نيرو افزايش تعرفه به‌صورت پلكاني و اعمال قيمت تمام‌شده براي پرمصرف‌هاست؛ پيشنهادي كه درصورت تصويب مي‌تواند بخشي از كسري بودجه دولت به سبب پرداخت يارانه‌هاي نقدي و غيرنقدي را پوشش دهد.

دائمي درخصوص تصميم دولت براي افزايش تعرفه آب اظهار كرد: هيچ‌چيز پنهاني براي اعلام تعرفه آب نداريم، اما آنچه در اين زمينه مشخص است اين است كه هزينه تمام‌شده با آن مبلغي كه از مردم گرفته مي‌شود تفاوت زيادي دارد.وي ادامه داد: بحث تعرفه آب و جريمه مشتركين پرمصرف از تابستان سال گذشته مطرح بود، اما متأسفانه هيچ اقدامي در اين زمينه صورت نگرفت، اما امروز انتظار مي‌رود تغييري در تعرفه‌های آب صورت بگيرد.

وزارت نیرو به دلیل کمبود شدید درآمد و شکاف قابل توجه ناشی از هزینه و فروش برق در شرایط سختی به سر می برد که عملا امکان پیاده سازی این ایده و تزریق منابع حاصل از افزایش تعرفه برق و آب به صنعت خودرو در کشور وجود ندارد اما انتشار مطالبی از این دست افکار عمومی و ذهن مردم را برای پذیرش راحت تر افزایش قیمت برق و آب را آینده تحریک کرده تا نسبت به آن موضع گرفته و اعتراض داشته باشند که همین امر کار وزارت نیرو را در پیاده سازی سیاست های خود با مشکل مواجه می کند.

گفتنی است تاثیر شبکه های اجتماعی در باورهای مردم بیش از تصور همه ماست و چه بخواهیم و چه نخواهیم باید بپذیریم این روزها خبرهای منتشر شده در شبک های اجتماعی بیش از اخبار رسمی در کشور دیده می شود و بین مردم دست به دست می شود.

برق در شبکه های اجتماعی در ابعاد و جنبه های مختلفی مورد تاکید و بررسی قرار گرفته است و گروه های متعددی در این زمینه شکل گرفته است که اتفاقا در این گروه ها فارغ از فضای سیاسی و رسمی کشور به طرح مسائل و موضوعات مختلف پرداخته و واقعیت حاک بر آن را بهتر به نمایش می گذارد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار