کد خبر: ۱۱۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴
‌مدیر امور توزیع برق مرکز اصفهان با بیان اینکه سرانه مصرف برق ایران دو تا سه برابر استاندارد جهانی است، گفت: سال جاری مصرف برق نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافت.
مهران نصر اظهار کرد: متوسط سرانه مصرف برق خانگی در ایران با رقم 900 کیلو وات بر ساعت در سال، دو تا سه برابر استاندارد جهانی است که با صرفه‌جویی در این زمینه می‌توان برق مورد نیاز بخش کشاورزی و صنعت را تامین کرد.

وی با اشاره به هزینه بالای احداث نیروگاه، افزود: اگر در مصرف برق خانگی مدیریت صحیح اعمال شود، نیازمند ساخت نیروگاه نمی‌شویم و به دنبال آن مصرف سوخت‌های فسیلی و آثار سوء آن برای محیط زیست کاهش می‌یابد.

مدیر امور توزیع برق مرکز اصفهان با بیان اینکه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد کاهش مصرف برق در اصفهان داشته‌ایم، افزود: خوشبختانه در سال جاری برق مشترکان در محدوده مرکز اصفهان قطع نشد و این امر به دلیل همکاری و اطلاع رسانی خوب رسانه‌ها انجام شد، چرا که فرهنگ سازی باعث شد مردم از مصرف برق خود بکاهند.

نصر خاطر‌نشان کرد: امور برق مرکز اصفهان به دلیل واقع شدن در بافت‌ فرسوده و پر جمعیت دچار مشکلاتی در زمینه ارایه خدمات و رفع مشکلات مردمی است و شرکت‌های خدمت‌رسان نیز در تعامل با سایر ادارات نیز دچار دشواری‌های خاصی هستند.

وی با اشاره به 138 هزار مشترک خانگی، تجاری و ... در زیر مجموعه امور برق مرکز اصفهان، یادآورشد: این مرکز از سمت جنوب به زاینده رود، سمت شمال خیابان مدرس، غرب خیابان‌های خرم و خیام و شرق خیابان بزرگمهر محدود می‌شود.

مدیر امور توزیع برق مرکز اصفهان اظهار کرد: در این منطقه شش پست 63 کیلو ولتی وجود دارد که به وسیله حدود 142 کیلومتر سیم کشی زیر زمینی و هشت کیلومتر سیم هوایی، برق را به مشترکان می‌رساند، اما قصد داریم تا اوایل سال آینده سیم‌های هوایی باقی مانده را نیز حذف و آن را به زیر زمین انتقال دهیم.

نصر ادامه داد: سیم کشی زیر زمینی دارای امنیت است و از سوی دیگر مبلمان و زیبایی شهری با اجرای آن حفظ می‌شود، البته استفاده از کابل‌های خود نگهدار به جای سیم‌های برق معمولی در خیابان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد. یکی از مزیت‌های بکارگیری این کابل‌ها این است که مجاورت با شاخه درختان مشکل قطع برق و یا سوختگی در شاخه‌ها به وجود نمی‌آید.

وی تصریح کرد: در راستای کاهش مصرف برق، از اوایل سال جاری تاکنون حدود 400 لامپ ال ای دی با میزان مصرف 20 وات در معابر شهری نصب شد و این در حالی است که مصرف لامپ‌های قبلی حدود 50 وات بود.

مدیر امور توزیع برق مرکز اصفهان با بیان اینکه در شبکه‌های شهری شاهد اتلاف هشت درصدی جریان برق هستیم، اظهار کرد: این رقم را باید کاهش داد، البته کابل‌ها و سیم‌های برق در تعدادی از خیابان‌ها متعلق به 30 سال قبل است که قصد تعویض آن را داریم.

نصر از اجرای طرح مسیریاب ای ال پی بر روی خودروهای بازرسان اداره برق در امور مرکز اصفهان خبر داد و گفت: در این روش مشترک با شماره 121 تماس گرفته و مشکل خود را عنوان می‌کند و به طور اتوماتیک این تماس به ماموران ابلاغ می‌شود و سپس به وسیله پیامک مراحل انجام شده به مشترک اعلام می‌شود.

وی گفت: با توجه به شلوغ بودن و ترافیک بالای محدوده امور برق مرکز، قطع یا وصل کلیدها در پست‌ها برای ماموران امری زمانبر است و در همین راستا از کلیدهای اتوماتیک استفاده می‌شود تا بتوانیم این کارها را از مرکز انجام دهیم.

مدیر امور توزیع برق مرکز اصفهان درباره برنامه به روزرسانی اتوماسیون اداری، افزود: در صدد هستیم مراجعات مردمی برای اموری مانند نصب کنتور و ... را به ادارات کاهش دهیم به گونه‌ای که شخص با شماره 121 تماس گرفته و پس از ارائه درخواست، مراحل اداری خود به خود در سیستم انجام می‌شود.

نصر با بیان اینکه حدود دو میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های یاد شده در شش ماهه سال جاری هزینه شد، یادآور شد: سیم کشی‌های بازار نقش جهان مربوط به 30 سال قبل بود که مشکلات خاص خود را به وجود آورده بود، اما با حمایت شهرداری تواستیم این سیم‌ها را تعویض کنیم.

وی با اشاره به برنامه عزاداری در ماه محرم، تاکید کرد: قول نصب کنتور سه فاز یک روزه در هیئت‌های مذهبی را می‌دهیم، زیرا سیم کشی غیر مجاز موجب آتش سوزی یا برق گرفتگی می‌شود.

هم‌چنین بازرس امور توزیع برق مرکز اصفهان اظهار کرد: کتاب "ایمنی در عزاداری امام حسین (ع)" را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی چاپ کرده‌ایم که فقط مربوط به ایمنی در زمینه برق نیست، بلکه استفاده از گاز، آب، موارد بهداشتی و ... در آن ذکر شده است.

علی علی اکبری از ارایه بروشورهایی در خصوص ایمنی مصرف برق در هیئت‌های مذهبی برای ایام محرم خبر داد و گفت: متاسفانه سال گذشته شش آتش سوزی در هیئت‌های مذهبی اصفهان اتفاق افتاد، اما هیچ مورد از آن ها به خاطر استفاده نادرست از برق نبود، البته امیدواریم که رسانه‌ها نیز در خصوص مسائل ایمنی در این ایام فرهنگ سازی کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار