کد خبر: ۱۱۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
فرماندار مشگین‌شهر گفت: نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی کشور است که به عنوان پایلوت زمین‌گرمایی کشور محسوب می‌شود.
به گزارش برق نیوز ابراهیم امامی افزود: بر اساس مطالعات دفتر‌ انرژی زمین گرمایی سازمان انرژی‌های‌ نو ایران سانا، منطقه مشگین‌شهر بهترین نقطه برای استفاده از ظرفیت انرژی زمین‌گرمایی در کشور است که با احداث شهرک توریستی در محل این نیروگاه با بهره مندی از انرژی‌های پاک ظرفیت‌های گردشگری استان با حفظ پیوست‌های زیست‌محیطی رونق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: شهرک توریستی با بهره‌مندی از انرژی‌های تجدید شونده با زیر مجموعه‌هایی نظیر شهرک دانش، شهرک گلخانه،شهرک ورزش و دهکده سلامت، هتل و استراحتگاه از دیگر طرح‌های پیش‌بینی شده در این نیروگاه است.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی کشور است که در ارتفاع 3 هزار متری دامنه کوه سبلان با ظرفیت تولید برق 5.5 مگاواتی با استفاده از حرارت داخل زمین است که در آینده نزدیک برق تولیدی مازاد وارد مدار کشور می‌شود.

امامی افزود: نیروگاه ژئوترمال مشگین‌شهر با بهره‌گیری از تجارب کارشناسان داخلی 11 حلقه چاه تا اعماق 3 هزار متری زمین حفر شده و به مخزن اصلی زمین گرمایی موجود در کوهستان سبلان دسترسی دارد و هم اکنون از 11 حلقه چاه اکتشافی 7 حلقه چاه آماده بهره‌برداری است و پیمانکار بر سر چاه مستقر شده است.

وی نیروگاه ژئوترمال را امتیاز بزرگی برای شهرستان مشگین‌شهر دانست و گفت:این نیروگاه با صرف اعتباری حدود 50 میلیارد تومان در حال اجراست که با تکمبیل آن شاهد تولید برق 5.5 مگاواتی در شهرستان می‌شویم و هم اکنون عملیات خاک برداری به اتمام رسیده و عملیات ساختمانی در حال اقدام است.

فرماندار مشگین شهر با اشاره به اینکه نیرورگاه ژئوترمال مشگین‌شهر به عنوان پایلوت زمین‌گرمایی کشور محسوب می‌شود افزود: در صورت بهره‌مندی از تمام ظرفیت این نیروگاه از قبیل تولید برق و ایجاد شهرک توریستی شاهد رشد اشتغال جوانان و بهبود معیشتی مردم منطقه می‌شویم و محرومیت در منطقه به حداقل می‌رسد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار