کد خبر: ۱۲۹۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۴
وزير نيرو در ديدار با خانم "مانيکا گاندي" وزير توسعه، زنان و خانواده هندوستان در ساختمان ستادي اين وزارتخانه، با بيان اين مطلب اظهار داشت: زبان‌هاي فارسي و هندي داراي ريشه‌هاي مشترکي هستند که باعث شده تا فرهنگ دو ملت ايران و هند به هم نزديک‌تر شود.
به‌گزارش برق نیوز به نقل از پاون، حميد چيت‌چيان در ديدار با خانم "مانيکا گاندي" وزير توسعه، زنان و خانواده هندوستان در ساختمان ستادي اين وزارتخانه، با بيان اين مطلب اظهار داشت: زبان‌هاي فارسي و هندي داراي ريشه‌هاي مشترکي هستند که باعث شده تا فرهنگ دو ملت ايران و هند به هم نزديک‌تر شود.

وي ادامه داد: هند يک قدرت نوظهور بسيار تاثيرگذار در جهان و منطقه است و از سويي ايران نيز داراي يک ملت بزرگ با فرهنگ ريشه دار و سنت‌هاي قوي است.

چيت‌چيان با بيان اينکه ارتباطات بيشتر بين دو کشور و همکاري‌هاي آنها تاثير بسيار زيادي در صلح جهاني و منطقه خواهد داشت، افزود: دوستي دو ملت ايران و هند و فعاليت‌هاي اقتصادي و همکاري بين موسسات ايراني و هندي به نفع دو ملت بوده و اثرات مثبتي در منطقه خواهد گذاشت.

وي با ابراز تمايل در عضويت اتحاديه انرژي خورشيدي که توسط هند در منطقه ايجاد شده است، افزود: بجز ملحق شدن به اين اتحاديه مجال همکاري بين موسسات ايراني و هندي بسيار بالاست و تمايل داريم در زمينه‌هاي برق و انرژي هاي تجديد شونده بين موسسات ايراني و هندي ارتباطات گسترده‌تري ايجاد شود.

وزير نيرو ادامه داد: شرکت‌هاي هندي در حال فعاليت در زمينه‌هاي تولید انرژی‌های بادي و خورشيدي هستند و مي‌توانيم همکاري هاي مثبتي در اين زمينه و در صورت تمايل، مي توانيم در ساخت نيروگاه هاي حرارتي همکاري‌هاي ارزشمندي داشته باشيم.

وي در خصوص حضور هندي‌ها در بندر چابهار و سرمايه‌گذاري آنها در پروژه‌هاي ريلي کشور گفت: از اين موضوع استقبال مي‌کنيم و وزارت راه و شهرسازي آمادگي دارد با اجرايي شدن برجام و رفع موانع تحريم‌ها، موسسات ايراني و هندي وارد دوره اجرا و تحقق بخشيدن عملي به پروژه‌هاي مشترک باشند.

چيت چيان با اشاره به اهميت حضور زنان در صنعت آب و برق و تاثير‌گذاري آنها در جامعه گفت: حضور حدود 68 درصد بانوان در صندلي‌هاي دانشگاه‌ها و موسسات عالي کشور و مسئوليت پذيري آنان در سمت‌هاي مديريتي نشان از توانمندي اين قشر دارد، ولي تحصيلات عالي نبايد با پيامدهاي اجتماعي همچون ازدواج ديرهنگام و عدم تشکيل خانواده همراه باشد.

خانم "مونيکا گاندي" وزير توسعه، زنان و خانواده هندوستان نيز با ابراز خرسندي از اين ديدار، اتحادیه انرژي را فرصت مناسبي براي جايگزيني انرژي‌هاي فسيلي دانست و افزود: خوشحاليم که جمهوري اسلامي ايران ميزباني اين دوره از همايش بنياد جهاني انرژي و مديريت سبز را به عهده داشت و اميدواريم وزارت نيرو در اتحاديه جهاني خورشيدي که توسط هند ايجاد شده است حضور يابد.

وي ضمن اظهار تمايل کشورش براي حضور در بندر چابهار و همکاري در طرح‌هاي ريلي ايران گفت: شرکت‌ها و موسسات هندي تمايل دارند ضمن انتقال تکنولوژي در پروژه هاي مختلف ايران سرمايه گذاري و با شرکت هاي ايراني مشارکت داشته باشند.

گاندي با بيان اينکه زنان در هندوستان شانه به شانه مردان کار مي‌کنند ولي در زمينه صنعت آب و برق حضور فعال نداشته و جامعه زنان دانشگاهي در اين کشور بسيار محدود است، به وزير نيرو بخاطر اشتغال و حضور فعال زنان در عرصه‌هاي کارشناسي، مديريت و مشاغل تخصصي وزارت نیرو تبريک گفت.

در اين جلسه خانم " فاطمه قيومی " مشاور امور زنان و خانواده وزير نيرو نيز در سخناني به اهميت و تاثير نقش زنان در جامعه و خانواده پرداخت و افزود: حضور زنان در سمت هاي مديريتي، کليدي و کارشناسي در وزارت نيرو و مشاغل تخصصي در مديريت توليد برق، تصفيه‌خانه‌هاي آب و ماموريت هاي تخصصي در داخل و خارج از کشور نشان از توانمندي اين قشر دارد.

وي ادامه داد: زنان بجز حضور در اجتماع با تحصيلات عالي مي توانند در خانواده نيز، عضو موثر و تاثير گذاري بوده و ضمن مسئوليت تربيت فرزندان، به  آموزش فرهنگ مديريت مصرف به کودکان و ساير اعضاي خانواده نيز بپردازند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار