کد خبر: ۱۴۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خبر داد:
وزارت نیرو در سال های اخیر در جهت حفظ پایداری شبکه در ساعات اوج مصرف، سیاست های تشویقی را برای تعرفه های مختلف از جمله بخش کشاورزی در نظر گرفته است که در سال گذشته شهرستان دهگلان با 46 کشاورز بیشترین مشارکت در این بخش را به خود اختصاص داد.
به گزارش برق نیوز, مدیر دفتر مدیریت مصرف برق استان کردستان در کارگروه آموزشی کشاورزان دهگلان طرح های تشویقی وزارت نیرو جهت مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی را تشریح کرد.

فرید مظهری گفت: وزارت نیرو در سال های اخیر در جهت حفظ پایداری شبکه در ساعات اوج مصرف، سیاست های تشویقی را برای تعرفه های مختلف از جمله بخش کشاورزی در نظر گرفته است که در سال گذشته شهرستان دهگلان با 46 کشاورز بیشترین مشارکت در این بخش را به خود اختصاص داد.

وی ضمن تقدیر از مشارکت کشاورزان دهگلانی در طرح خاموش کردن پمپاژهای آب در ساعت اوج مصرف برق فصل تابستان افزود: در نتیجه این مشارکت در سال گذشته در حدود 9 مگاوات از پیک مصرف برق استان کاسته شد و در این راستا کشاورزان از پرداخت740 میلیون ریال هزینه برق مصرف در طول دوره همکاری معاف شدند.مظهری ادامه داد: امسال علاوه بر تداوم طرح تشویقی یاد شده، وزارت نیرو به ازای میزان مشارکت کشاورزان در جهت انتقال ساعات آبیاری به ساعت های کم باری شبکه، پاداش مشارکت ویژه در نظر گرفته است و امیدواریم با مشوق های خوبی که پیش بینی شده، در تابستان سال جاری نیز شاهد مشارکت بیش از پیش کشاورزان و کاهش مصرف در ساعات اوج مصرف باشیم.

وی با بین اینکه زمان مورد نظر وزارت نیرو جهت مشارکت کشاورزان استان کردستان از 15 خرداد الی 15 تیر از ساعت 20 الی 24 می باشد، افزود: خوشبختانه در نتیجه مشارکت و همیاری مشترکین استان در تعرفه های مختلف به ویژه مشترکین کشاورزی خاموشی ناشی از کمبود نیرو به استان کردستان تحمیل نشد و امیدواریم این مهم در تابستان سال جاری نیز تحقق یابد.در ادامه این جلسه مدیر توزیع برق دهگلان به اهمیت موضوع صرفه جویی در دین مبین اسلام اشاره کرد و خواستار مدیریت مصرف برق در بین کلیه مشترکین برق شهرستان در تابستان سال جاری شد.کیومرث آقامحمدی افزود: شهرستان دهگلان دارای 23 هزار مشترک برق در تعرفه های مختلف می باشد که با شروع فعالیت های کشاورزی در فصل تابستان مصرف برق از 15 مگاوات به حدود 50 مگاوات می رسد و این نشان می دهد کشاورزان می توانند  در موضوع مدیریت مصرف برق بسیار موثر باشند.

وی افزود: تعداد مشترکین کشاورزی برق دهگلان 956 مشترک می باشد که در صورت مشارکت در طرح تشویقی وزارت نیرو می توانند از 15 میلیارد ریال هزینه برق مصرفی رایگان به علاوه پاداش های ویزه پیش بینی شده استفاد کنند.وی در ادامه ضمن تقدیر از کشاورزانی که سال گذشته با شرکت توزیع برق استان همکاری کردند، آمادگی مدیریت توزیع برق دهگلان را  برای عقد تفاهم نامه با کشاورزان و تست و تنظیم کنتورهای و لوازم اندازه گیری  آنها اعلام کرد.در پایان از 10 نفر ار کشاورزان که در سال گذشته با طرح مدیریت مصرف همکاری داشته اند با اهدا لوح و کارت هدیه تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار