کد خبر: ۱۵۳۱۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
اولين نشست اتحاديه انجمن هاي اسلامي صنعت آب و برق كشور در سال 95 با محوريت اقتصاد مقاومتي به ميزباني شركت برق منطقه اي باختر برگزار شد.
به گزارش برق نیوز، اولين نشست اتحاديه انجمن هاي اسلامي صنعت آب و برق كشور در سال 95 با محوريت اقتصاد مقاومتي به ميزباني شركت برق منطقه اي باختر برگزار شد.

 مهندس فرهاد شبيهي مديرعامل برق باختر بيان داشت: يكي از افتخارات صنعت آب و برق كشور هم راستايي با اهداف كلان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است .

وي افزود: همه دستگاههاي وزارت نيرو اهداف خود را بر مبناي فرمايشات مقام معظم رهبري و در جهت تحقق آرمانهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي برنامه ريزي مي كنند .

وي در ادامه ضمن تشريح مشخصات مشتركان، ميزان توليد انرژي، پيك باراستان مركزي، برنامه هاي اقتصاد مقاومتي در برق باختر را برشمرد .

وي در پايان توجه به مسائل زير ساختي و استفاده درست از ظرفيت ها و پتانسيل ها ي موجود كشور، همچنين بهينه مصرف كردن انرژي را از جمله راههاي عبور از پيك سالجاري و در نهايت اقدام و عمل طبق منويات مقام معظم رهبري جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست .

بر اساس اين گزارش سردار ابراهيم راحمي رئيس عتبات عاليات وزارتخانه ها و دستگاهها و نهادهاي كل كشور ضمن تقدير از زحمات شبانه روزي كاركنان وزارت نيرو افزود : لزوم بكارگيري نتايج تحقيقات در بهره وري بيشتر در صنعت آب و برق بسيار محسوس است و انتظار مي رود كساني كه در بخش تحقيقات مشغول به خدمت هستند در اين زمينه فعاليتهاي بيشتري را داشته باشند.

وي همچنين لزوم بازسازي عتبات عاليات را تشريح و بيان داشت: ريشه احترام به ائمه در كشور ما تاريخي است و در اين مبحث ما بايد تجربيات و سوابق خود را به كشورهاي همسايه انتقال دهيم تا فرهنگ و سيره ائمه ( ع ) همچون گذشته چراغ راه ما باشد .

اضافه مي كند حجت الاسلام و المسلمين حسيني پور امام جمعه موقت شهر اراك و امام جمعه منطقه سنجان بر لزوم اجراي اقتصاد مقاومتي پرداخت و افزود: ساده زيستي، پاك دستي، حضور پيوسته، ترجيح منافع ملي به خواسته هاي شخصي، ايستادگي شجاعانه، واكنش هاي انقلابي به نقشه هاي بدخواهان، كار براي خداوند و خدمت به خلق خدا از ضروريات اجراي اقتصاد مقاومتي است.

وي افزود: اقتصاد مقاومتي ميتواند ما را در مقابل دنيا سربلند و اقتدار ما را به دنيا نشان دهد .

بر اساس اين گزارش در اين نشست يعقوب مرادي مشاور وزير نيرو در امور ايثارگران، مسئول عتبات عاليات وزارت نيرو بيان داشت : خدمات وزارت نيرو و كاركنان آن در طول انقلاب و جنگ تحميلي تا به امروز در جهت اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي بوده است .

ايشان با اشاره به مسئوليت هاي مختلفي كه در وزارت نيرو در خصوص ايثارگران و عتبات عاليات دارند گفت: وجود نيروهاي ارزشي از مديران تا پايين ترين سطوح وزارت نيرو باعث شده كه خدمات ارزشمند صنعت آب و برق به صورت شبانه روزي و بدون وقفه به مردم عزيز و شريف ايران اسلامي ارائه شود.

وي در پايان بر لزوم توسعه زيرساختهاي مناسب آب و برق در عتبات عاليات اشاره كرد وافزود: انجام اين كارهاي ارزشي در كنار وظايف اصلي وزارت نيرو، از جمله كارهايي است كه كاركنان خدوم و شريف صنعت آب وبرق مشتاقانه براي انجام آن لحظه شماري مي كنند .

همچنين اين گزارش مي افزايد در اين مراسم مهندس بازگير مديرعامل آب منطقه اي استان مركزي نيز بر لزوم اجراي اقتصاد مقاومتي و نقش آن را در استفاده بهينه از منابع ( سطحي و زيرزميني ) آب اشاره كرد و گفت: ازآنجا كه بهره وري و استفاده بهينه از منابع آب در كشور ما نسبت به ميانگين جهاني پايين است لزوم استفاده از اقتصاد مقاومتي در بالا بردن بهره وري صنعت آب در كشور بسيار محسوس است .

در ادامه اين مراسم مهندس تيموري مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان نيز با بهره گيري از آيات قرآن و احاديث بر لزوم جدي انگاشتن بيش از پيش مديريت بحران و پدافند غير عامل تأكيد كرد.

اين گزارش مي افزايد مشفقيان مدير عامل اسبق برق منطقه اي فارس نيز از ديگر سخنرانان نشست مذكور بود كه با اشاره به نزديك بودن به ماه مبارك رمضان گفت : اميدوارم با بهره گيري از ماههاي رجب و رمضان بتوانيم در فضايي پاك و به دور از آلودگي ها به عبوديت پروردگار بپردازيم .

وي ضمن بيان اين نكته كه انقلاب اسلامي مكتبي است كه مسلمانان ساير نقاط مختلف جهان سعي به الگو گرفتن از آن دارند افزود: ما بايد قدر خود را بدانيم و با اجراي دقيق اقتصاد مقاومتي سعي كنيم اين انقلاب را بيش از پيش در جهان موفق كنيم تا بتوانيم در مقابل تمام دشمنان كوچك و بزرگ خود سربلند و پيروز باشيم .

وي در پايان گفت: در جهت تدوين برنامه هاي اقتصاد مقاومتي لازم است شركتها برنامه هاي خود را مكتوب و اين برنامه ها بررسي شده و بعد از برطرف شدن نقاط ضعف و مشخص شدن نقاط قوت ، برنامه ها به سمت اجرايي كردن و نهادينه شدن اقتصاد مقاومتي در تمام بخش ها حركت كنيم.

اضافه مي كند در پايان ضمن جمع بندي اين نشست از سوي مهندس عبدالخالق زاده از تمبر يادبود اين مراسم رونمايي شد و همچنين بيانيه اين نشست پس از قرائت به امضاي اعضا رسيد .
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار