کد خبر: ۱۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰:۰۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۲
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو اظهار کرد:‌ وزارت نیرو از اعتبارات بودجه 93 به صورت اهرم برای جذب اعتبارات بخش خصوصی و مشارکت بیشتر آن‌ها استفاده می‌کند.
به گزارش برق نیوز، علیرضا دائمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که بودجه سال 93 بودجه انقباضی است و اعتبارت نسبت به سال 92 رشد نکرده‌است گفت:‌ باید امکانات مالی و ظرفیت‌های بیشتری در دست داشته باشیم تا پروژه را اجرا کنیم.
 
وی با تاکید بر اهمیت پژوهش برای وزارت نیرو گفت:‌ تلاش می‌کنیم پژوهش‌، برنامه‌ریزی و آموزش را در اولویت داشته باشیم.
 
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با اشاره به اولویت‌های وزارت نیرو و اقدام اخیر وزارتخانه برای اولویت بندی طرح‌ها گفت:‌علاوه بر پژوهش حفاظت از آب‌های زیرزمینی‌، بهینه سازی و بهره برداری درست از تاسیسات برق و توزیع و تامین و انتقال آب از اولویت‌های وزارتخانه هستند.
 
دائمی با تاکید بر این‌که میزان اعتبارات در بودجه 93 رشد چندانی نسبت به بودجه 92 نداشته است گفت: برنامه های وزارت نیرو متناسب با برنامه‌های بالادستی که در دولت مطرح شد پیش می‌رود. برای مثال راهبردهای بلندمدت در نظر گرفته شده و چشم انداز وزارت نیرو در راستای سیاست‌های وزارت نیرو و اسناد بالادستی برنامه ریزی می‌شود.
 
وی با اشاره به اسناد بالادستی که چشم انداز آب جزیی از آن است گفت: چشم انداز آب مجموعه غنی و ارزشمندی است که در وزارت نیرو تدوین شده است.
 
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با تاکید بر این‌که الگوی وزارت نیرو برای توسعه و بهره برداری مناسب‌تر، طرح‌های جامع آب و برق هستند گفت: اولویت‌های ما در بخش طرح‌های عمرانی آب و برق کشور با هدف استحصال آب و تامین برق مورد نیاز برای سال 93 و 94 برنامه ریزی شده‌اند.
 
دائمی با تاکید بر این‌که اولویت پروژه‌ها با طرح‌های روبه اتمام است گفت: در بخش برق تلاش می کنیم تا بازار کسب و کار را برای بخش خصوصی باز کنیم و بخش خصوصی تشویق کنیم تا در ایجاد ظرفیت‌های لازم در بخش فاضلاب نیز مشارکت داشته باشند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار