کد خبر: ۳۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
یوسف آرمودلی خبر داد:
مدیر عامل سازمان انرژی های نو ایران(سانا) گفت: نیروگاه سه مگاواتی زباله سوز کهریزک با همکاری شهرداری طی چهار ماه آینده به بهره برداری می رسد. نیروگاه زباله سوز کهریزک با همکاری شهرداری تهران و از طریق فاینانس یک شرکت ایرانی در حال احداث است.
به گزارش "برق نیوز" یوسف آرمودلی افزود: نیروگاه زباله سوز کهریزک با همکاری شهرداری تهران و از طریق فاینانس یک شرکت ایرانی در حال احداث است.

وی با بیان این که، این نیروگاه قادر است 200 تن زباله در روز امحا و سه مگاوات برق تولید کند اظهار داشت: نیروگاه زباله سوز کهریزک در مرحله مونتاژ تجهیزات است که پس از راه اندازی، مشکلات حاصل از زباله ها در منطقه برطرف می شود.

آرمودلی با بیان اینکه وزارت نیرو از احداث نیروگاه های زباله سوز حمایت می کند، گفت: هم اکنون افزون بر نیروگاه کهریزک نیروگاه های زباله سوز در ساری با ظرفیت سه مگاوات، نوشهر با ظرفیت سه مگاوات، تنکابن سه مگاوات و رشت با ظرفیتی در حدود چهار تا پنج مگاوات در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: به منظور حمایت از بخش خصوصی و توسعه این نوع نیروگاه ها، برق حاصل از نیروگاه های زباله سوز برابر با نرخ خرید برق از نیروگاه های تجدیدپذیر یعنی به ازای هر کیلووات ساعت 440 تومان به صورت تضمینی خریداری می شود.

مدیر عامل سازمان انرژی ‎های نو ایران ادامه داد: احداث این نوع نیروگاه ها افزون بر تولید برق موجب امحای اصولی زباله ها و ارتقای بهداشت عمومی، سلامت و حفظ محیط زیست می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار