کد خبر: ۴۵۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۳ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: عوامل سرقت تأسیسات و تجهیزات شبکه برق کشور و طرق پیشگیری از آن، در نشست تخصصی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش برق نیوز، در این جلسه، رحیم گل زاده معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۲، با اشاره به آمار بالای سرقت آلات و ادوات مرتبط با شبکه برق در سال ۱۳۹۹ و ارتباط آن با حقوق عامه، اظهار داشت: ترک وظایف قانونی مدیران و اهمال و سهل انگاری در اجرای قانون که منجر به تضییع حقوق عمومی و ایراد صدمه بر منابع بیت المال می‌گردد، موجب مسئولیت کیفری و مدنی است.

وی از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خواست ضمن اعمال نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد پیمانکاران و ارائه آموزش لازم، مشخصات کامل پیمانکاران و افراد مرتبط با موضوع قرارداد اعم از تکنیسین، سیمبان و راننده را به پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ارائه نماید.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران، اجرای گشت مشترک و تلفیقی پلیس و مدیریت برق منطقه و نیز استقرار تیم عملیاتی در نقاط جرم خیز مناطق را ضروری خواند و با اشاره به آسیب شناسی به عمل آمده و گزارش کارشناسی پلیس پیشگیری و شرکت توزیع نیروی برق، بر تعویض خطوط مسی با کابل خود نگهدار، جوشکاری سکوی نگهدارنده ترانسفورماتور، جوشکاری نبشی دکل ها، نصب سیستم هشدار دهنده سرقت و دوربین حفاظتی در محل لازم، ایمن سازی شالتر‌ها و بازدید دوره‌ای از آن ها، قطع و جمع آوری کابل‌های اضافی در خانه‌های متروکه و رها شده و استفاده از قفل‌های درونی و خودداری از قفل بیرونی اتاقک‌ها به عنوان اقدامات فنی و حفاظتی تأکید نمود.

نظارت غیرمحسوس پلیس بر اعمال و رفتار مجرمان و تحت نظر قراردادن محل سکونت، اشتغال و تردد آنان با رعایت حقوق شهروندی و بدون دخالت در حریم خصوصی با استفاده از ظرفیت بانک اطلاعاتی مجرمان از دیگر تأکیدات گل زاده در این جلسه آموزشی و توجیهی بود.

معاون دادستان تهران افزود: بانک اطلاعات مجرمان قبلاً در اجرای دستورالعمل اجرایی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار تهیه و در اختیار پلیس پیشگیری قرار گرفته است.

در این جلسه مقرر گردید پلیس پیشگیری فاتب، لیست سارقین مرتبط با تأسیسات و تجهیزات شبکه برق را به طور خاص تهیه نماید و براساس مقررات جاری و دستورالعمل ابلاغی، مجرمان سابقه دار به منظور پیشگیری از تکرار جرایم تحت نظارت، کنترل و پایش قرار گیرند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار