کد خبر: ۴۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۳
دولت فلسطین، توافقنامه ای در راستای بررسی گزینه های ممکن جهت همکاری در زمینه نفت و گاز، برق، صنعت و حمل و نقل با روسیه امضا کرد.

به گزارش "برق نيوز"  دو طرف پروتکل نخستین جلسه از جلسات گروه کاری فلسطین _ روسیه  را که در مسکو برگزار می شود ، امضا کردند.

این جلسه با حضور تیسیر عمرو، معاون وزیر اقتصاد فلسطین و لیخاچوف، معاون وزیر توسعه اقتصادی روسیه برای رایزنی در مورد مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری در راستای تقویت همکاری در زمینه انرژی برگزار شد.

شرکت روسی "گازپروم" از طریق نمایندگان خود که در این نشست حضور داشتند، تمایل خود را  به همکاری برای اکتشاف و استخراج نفت و گاز در فلسطین، با همکاری صندوق سرمایه گذاری فلسطین (مسئول اکتشاف نفت و گاز در کرانه باختری رود اردن ) اعلام کرد.

تیسیر عمرو، مسئول فلسطینی امضای این قرارداد گفت: توافقهای انجام شده در بالا بردن شاخصهای اقتصادی فلسطین، بویژه در زمینه انرژی، نقش موثری خواهند داشت.

دولت فلسطین از آغاز ماه مارس 2014 از قصد خود برای اکتشاف نفت، در منطقه ای به مساحت 400 کیلومتر در مناطق مختلفی از کرانه باختری خبر داد و به دنبال آن یک مناقصه بین المللی برای انتخاب شرکت مناسب برای کشف و حفاری را آغاز کرد.

رامی الحمدلله، نخست وزیر فلسطین، سود خالص دولت خودگردان فلسطین را ازتولید گاز میدان غزه حدود 150 میلیون دلار در سال اعلام کرد.

فلسطینی ها در میدان فراساحلی غزه «غزه مارین» که در پایان دهه نود میلادی کشف شد سهم عمده ای دارند اما تاکنون هیچگونه استخراجی از این میدان صورت نگرفته است.

برچسب ها: برق ، انرژی
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار