کد خبر: ۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸:۱۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۲
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو اعلام کرد
معاون برنامه‌ریزی و اموراقتصادی وزیر نیرو، اولویت‌های این معاونت را در دولت یازدهم تشریح و حمایت حداکثری از بخش خصوصی فعال در صنعت آب و برق را ازجمله این اولویت ها اعلام کرد.
 به گزارش برق نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، "علیرضا دایمی" در آیین تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، گفت: پایبندی به اسناد بالادستی به کفایت در بخش آب و برق وجود دارد و تغییر رویکرد برای اجرای نظام فنی در طرح‌ها آغاز شده است که امیدواریم بتوانیم در این دوره این کار را عملیاتی کنیم.
 
وی با اشاره به برخی از چالش‌های موجود در بخش آب کشور که باید با نظام فنی و اجرایی احصا شود، اظهار داشت: اصل 44 قانون اساسی باید در وزارت نیرو اجرا و حداکثر حمایت از بخش خصوصی فعال در صنعت آب و برق انجام شود.

وی به اصلاح نظام اقتصاد آب و برق به‌عنوان یکی از اولویت‌های معاونت برنامه‌ریزی و اموراقتصادی وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: این اقدام باید از دیدگاه اقتصادی‌سازی فعالیت‌های مرتبط با آب و برق و افزایش بهره‌وری در این صنعت انجام شود و راه‌حل بسیاری از چالش‌ها در اصلاح تعرفه‌های آب و برق است.

دایمی ادامه داد: طرح‌ها باید براساس مدل‌های کسب و کار اجرا شود و اثربخشی طرح‌ها موردتوجه قرار گیرد ضمن آنکه باید توجه بیشتری به بهره‌برداری مطلوب از سرمایه‌های موجود انجام شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌هایی نیز در برنامه پنجم توسعه وجود دارد که اجرایی کردن این برنامه‌ها بسیاری از چالش‌های موجود را برطرف می‌کند.

وی در پایان استفاده از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی و توجه خاص به مباحث اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی درخصوص همه طرح‌های وزارت نیرو را از دیگر اولویت‌های معاونت برنامه‌ریزی و اموراقتصادی وزارت نیرو برشمرد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار