کد خبر: ۵۷۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
فن سانتریفیوژ صنعتی در ابعاد مختلف و برای مصارف گوناگون در محیط‌های مختلف صنعتی کاربرد دارد. در این مطلب انواع فن سانتریفیوژ صنعتی معرفی میشود.

به گزارش برق نیوز، فن سانتریفیوژ صنعتی در محیط‌های مختلف صنعتی کاربرد دارد و برای تهویه هوا، تأمین هوای مطلوب و زدودن انواع آلودگی‌ها از محیط استفاده می‌شود. فن‌های سانتریفیوژ در ابعاد مختلف و برای مصارف گوناگون تولید می‌شوند.

به‌صورت کلی، فن سانتریفیوژ صنعتی به چهار مدل تقسیم می‌شود و هر مدل ویژگی‌های خاصی دارد؛ که باعث تفاوت در کارایی و عملکردشان می‌شود. در ادامه به معرفی انواع فن‌های سانتریفیوژ می‌پردازیم:

معرفی انواع فن سانتریفیوژ صنعتی

فن سانتریفیوژ پروانه شعاعی

این مدل از فن‌ها، جریان هوای چشمگیری تولید نمی‌کنند و میزان جابه‌جایی هوا توسط آن‌ها زیاد نیست. فن سانتریفیوژ پروانه شعاعی، دارای فشار هوای بالایی است. فشار هوای بالا باعث می‌شود تا این فن برای استفاده در محیط‌های صنعتی که گردوخاک، گاز‌های مختلف یا رطوبت زیاد است، مناسب باشد.

فن سانتریفیوژ فوروارد

در فن سانتریفیوژ فوروارد، بر روی پروانه، تیغه‌های منحنی شکل و خمیده به سمت جلو قرار گرفته‌اند. این ویژگی پروانه باعث می‌شود که فشار جابجایی هوا در این فن بیشتر از هواکش‌های دیگر باشد و حجم هوای جابجا شده نیز بالا است. فن سانتریفیوژ فوروارد در هوای نسبتاً پاک، سیستم‌های تهویه و تخلیه هوا مورداستفاده قرار می‌گیرد.

فن سانتریفیوژ بکوارد

پروانه فن سانتریفیوژ بکوارد رو به عقب است و این ویژگی باعث می‌شود، ذرات ریز و گردوغبار از محیط خارج شوند. فن بکوارد از مزایای بیشتری نسبت به فن فوروارد برخوردار است و کارایی بالایی دارد. این فن فشار هوای بالایی ایجاد می‌کند و توان جابه‌جایی حجم زیادی از هوا را دارد. میزان صدای تولیدشده توسط فن بکوارد پایین است و برای استفاده در محیط‌هایی که نیاز به سکوت دارند، مناسب است.

فن سانتریفیوژ ایرفویل

فن سانتریفیوژ ایرفویل بیشترین کارایی را در میان فن‌های معرفی‌شده دارد. فن ایرفویل بهترین گزینه برای استفاده در محیط‌هایی با هوای پاکیزه است. فن ایرفویل با سرعت بسیار زیادی حرکت می‌کند؛ به‌طوری‌که می‌توان گفت سرعت آن حدود دو برابر فن فوروارد است. در این فن زاویه برخورد تیغه با جریان سیال کم است و از کارایی بالایی برخوردار است.

اجزای فن سانتریفیوژ صنعتی

فن سانتریفیوژ صنعتی شامل هوزینگ فن، پروانه، داکت خروجی و ورودی هوا، محور محرک پروانه فن و درایور فن است. همچنین تجهیزات جانبی هواکش‌های سانتریفیوژ شامل یاتاقان‌ها، کوپلینگ، دستگاه قفل کننده پروانه و ورق‌های شفت است.

لازم به ذکر است که برای دیدن انواع فن سانتریفیوژ، فن اکسیال، جت فن و ... به سایت بستانچی (https://bostanchi.com) می‌توانید مراجعه کنید.

معرفی انواع فن سانتریفیوژ صنعتی

عوامل موثر در قیمت فن سانتریفیوژ صنعتی

فن سانتریفیوژ از نوع فن‌های صنعتی است و انواع مختلفی دارد. تنوع مدل این نوع فن سبب تفاوت قیمت فن سانتریفیوژ صنعتی در بازار می‌شود و فن‌های سانتریفیوژ طیف قیمت وسیعی دارند. اگر نیاز به خرید فن سانتریفیوژ صنعتی دارید؛ باید دقت کنید تا بهترین فن سانتریفیوژ را برای مصارف مورد نیاز خود خریداری کنید. عوامل تأثیرگذار بر قیمت فن سانتریفیوژ صنعتی عبارتند از:

نوع فن سانتریفیوژ

جنس بدنه

برند و شرکت تولیدکننده

قابلیت چرخش معکوس

قدرت موتور

نکات مهم در خرید فن سانتریفیوژ صنعتی

یکی از نکات مهم در انتخاب فن سانتریفیوژ ظرفیت و فشار هوا است و باید متناسب با محیط مورد نظر نوع فن سانتریفیوژ انتخاب شود. همچنین در برخی از فن‌های سانتریفیوژ از سایلنتر برای کاهش صدای فن استفاده شده است و اگر بالا بودن صدای فن برایتان ازاردهنده است به فاکتور صدا هم دقت کنید.

کیفیت ساخت فن سانتریفیوژ و جنس قطعات آن در دوام و عملکرد فن بسیار موثر است. برای اینکه بتوانید بهترین فن سانتریفیوژ را متناسب با نیاز خود خریداری کنید، باید یک فروشگاه معتبر پیدا کنید.

گروه صنعتی بستانچی با تکیه‌بر نیم‌قرن تجربه، بهترین خدمات را درزمینه تهویه مطبوع ارائه می‌کند. شما می‌توانید خرید فن سانتریفیوژ صنعتی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب از سایت بستانچی انجام دهید. لازم به ذکر است اگر در انتخاب فن سانتریفیوژ تردید دارید، می‌توانید با کارشناسان بستانچی تماس بگیرید.

برچسب ها: رپرتاژ
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار