کد خبر: ۵۷۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
بیش از ۴۰۰ سامانه حمایتی خورشیدی ۵ کیلوواتی در منطقه شمال استان کرمان با حضور معاون وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش برق نیوز، محمود کمانی، معاون وزیر نیرو در مراسم افتتاح این سامانه‌ها خاطرنشان کرد: اینکه با ۴۰۰واحد نیروگاهی کوچک انشعابی می‌توان ۳۰ درصد برق شهر را تامین کرد، بسیار ارزشمند است چرا که نصب این سامانه‌ها در انتهای شبکه سراسری علاوه بر اینکه کمترین تلفات انرژی را به همراه خواهد داشت و می‌تواند سبب تولید برق پایدار شود، بنابراین می‌تواند به عنوان الگو برای سایر شهر‌ها و روستا‌های کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی طی ۵ سال با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و ساتبا به بهره برداری می‌رسد.

محمد سلیمانی، مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان در مراسم افتتاح ۴۰۰ سامانه خورشیدی حمایتی شمال کرمان، خاطرنشان کرد: با افتتاح ۴۰۰ سامانه حمایتی انشعابی به ظرفیت ۷ مگاوات، تعداد سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی در شمال استان کرمان به ۱۴۱۰ سامانه با ظرفیت ۲۲ مگاوات رسیده است.

در حاشیه این مراسم که با حضور مسئولان استان برگزار شد، از تعدادی خانواده دارای نیروگاه‌های مقیاس کوچک در "مهدی آباد واحد" رفسنجان از سوی محمود کمانی، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) تقدیر شد.

بر اساس این گزارش، جعفر محمدنژاد، مدیر کل دفتر سامانه‌های مقیاس کوچک ساتبا گفت: کرمان به واسطه وسعت بالا و به دلیل برخورداری از پتانسیل تابش خوب و با توجه به همکاری مسوولان ذیربط در این استان و نهاد‌های حمایتی، جزء استان‌های پیشرو در ساخت نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی مقیاس کوچک بوده است. وی افزود: تاکنون در منطقه جنوب کرمان، بیش از ۱۵۰۰ سامانه کوچک مقیاس انشعابی و حمایتی با ظرفیت بیش از ۲۰ مگاوات نصب شده و حدود ۳۵۰ سامانه خورشیدی در دست ساخت است.

محمدنژاد تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ سامانه خورشیدی انشعابی و حمایتی در منطقه شمال استان کرمان به بهره برداری رسیده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار