کد خبر: ۵۸۱۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۶ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمان گفت: بالغ بر ۲۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در حال ساخت استان کرمان در صورت تامین تجهیزات، تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش برق نیوز، حمید رضا حبیبی افتتاح چندین نیروگاه تجدیدپذیر در استان کرمان را از دستاورد‌های سفر رییس سازمان ساتبا به استان کرمان دانست و خاطرنشان کرد: نیروگاه ۱۰ مگاواتی نرماشیر در شرق استان کرمان، نیروگاه ۱۰ مگاواتی در منطقه صفاییه، نیروگاه ۶ مگاواتی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و فاز نخست نیروگاه ۵ مگاواتی کارخانه تولید سیمان کرمان از جمله نیروگاه‌هایی هستند که توسط معاون وزیر نیرو به بهره برداری رسیده اند و نقش مهمی در پایداری شبکه برق استان ایفا می‌کنند.

وی، افتتاح یکی از نخستین نیروگاه‌های بخش صنعت در استان کرمان را از دستاورد‌های سفر معاون وزیر نیرو به کرمان برشمرد و عنوان کرد: با افتتاح این نیروگاه، محدودیت‌های تامین برق کارخانه تولید سیمان در تابستان برطرف می‌شود که منافع آن به بخش صنعت می‌رسد و برای تولیدکنندگان، انگیزه ایجاد می‌کند.

حبیبی از واگذاری زمین به صنایع فولاد بوتیا برای ساخت ۴۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در سفر رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق به استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: در این سفر، کمیسیون ماده ۲۱ برای واگذاری زمین به منظور ساخت نیروگاه تجدیدپذیر در حضور محمود کمانی و محمد مهدی وفادار، استاندار کرمان، تشکیل و رسما واگذاری زمین به صنایع فولادی انجام شد.

وی با بیان اینکه گفته‌های معاون وزیر نیرو در باب قوانین جدید وزارت نیرو برای فراهم کردن زمینه ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در بخش کشاورزی، نور امید را در دل کشاورزان استان کرمان زنده کرده است، تصریح کرد: نگرانی‌های کشاورزان از وضع محدودیت‌های بار در تابستان و وجود باغات جهانی خرما و پسته در این استان سبب شده توجه ویژه‌ای به موضوع تامین برق کشاورزی استان کرمان در تابستان شود؛ برای این موضوع کار مطالعاتی در زمین‌های کشاورزی رفسنجان در حال انجام است و امیدواریم با مصوبه اخیر وزارت نیرو برای راه اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر بر روی چاه‌های کشاورزی، موجی از تولید برق تجدیدپذیر در زمین‌های کشاورزی راه بیفتد.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای ابن موضوع در توزیع برق استان کرمان در حال انجام است و شرکت برق منطقه‌ای استان نیز با تشکیل کارگروه‌هایی در این زمینه کمک رسان خواهد بود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار