کد خبر: ۵۸۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۷ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
برای تسهیل ارتباط از کابل مخابراتی استفاده می‌شود. کابل‌های مخابراتی و کامپیوتری در شبکه‌های کامپیوتری و در انتقال سیگنال با استفاده از رابط‌های مختلف استفاده می‌شود. کابل‌های ارتباطی و مخابراتی ما کاربرد‌های گسترده‌ای از جمله شبکه‌های تلفن همراه، مراکز داده، کابل تلفن، کابل LAN، فیبر نوری و کابل کواکسیال را پوشش می‌دهند. درباره این کابل‌ها و رایج‌ترین انواع موجود بیشتر بدانید.

کابل مخابراتی چیست

به گزارش برق نیوز، برای تسهیل ارتباط از کابل مخابراتی استفاده می‌شود. کابل‌های مخابراتی و کامپیوتری در شبکه‌های کامپیوتری و در انتقال سیگنال با استفاده از رابط‌های مختلف استفاده می‌شود. کابل‌های ارتباطی و مخابراتی ما کاربرد‌های گسترده‌ای از جمله شبکه‌های تلفن همراه، مراکز داده، کابل تلفن، کابل LAN، فیبر نوری و کابل کواکسیال را پوشش می‌دهند. درباره این کابل‌ها و رایج‌ترین انواع موجود بیشتر بدانید.

کابل مخابراتی چیست؟

استفاده از کابل‌های مخابراتی با انتقال اطلاعات از یک نقطه به نقطه دیگر، امکان ارتباط دو طرفه را در فواصل طولانی فراهم می‌کند. اگرچه تلفن اولین اختراع بود که این امر را ممکن کرد، اما اکنون می‌توان از طریق رایانه و تلویزیون نیز این کار را انجام داد. در روز‌های اولیه ارتباطات از راه دور، تنها امکان تبادل شفاهی وجود داشت. به لطف پیشرفت‌های فناوری، تلاش‌های مخابراتی ما اکنون می‌تواند شامل ویدئو‌ها و داده‌ها باشد.

ارتباط به معنای به اشتراک گذاری ایده‌ها، اطلاعات و پیام‌ها در یک زمان و منطقه خاص است. به عنوان یک راه ارتباطی؛ ارتباطات شامل ارتباطات بصری مانند حالات چهره، زبان بدن، تصاویر، عکس‌ها یا تصاویر متحرک است. از طرفی می‌تواند ارتباط الکترونیکی با استفاده از تلفن، شبکه‌های اینترنتی، تلویزیون کابلی و گیرنده ماهواره‌ای باشد. ارتباطات بخش اساسی زندگی انسان است و یادگیری، کار، سرگرمی و زندگی روزمره را به طور قابل توجهی تغییر داده است. مخابرات به معنای ارتباط بین دو نقطه دور است. نیاز به ارتباطات از راه دور با وجود انسان بر روی زمین و نیاز انسان به انتقال اطلاعات در کنار ارتباطات چهره به چهره و در فواصل بسیار دور آغاز شد.

انواع کابل‌های مخابراتی

انواع کابل‌های مخابراتی

هنگامی که در مورد انواع مختلف سیم‌های مخابراتی موجود بیشتر بدانید، برای تصمیم گیری اینکه کدام یک برای نیاز‌های شما مناسب است، مجهزتر خواهید شد. به همین دلیل است که ما به سه نوع رایج کابل مخابراتی خواهیم پرداخت:

  1. هم محور
  2. فیبر نوری
  3. جفت پیچ خورده

هم محور

به کابل هم محور کابل کواکسیال نیز گفته می‌شود. این توسط الیور هیوساید در سال ۱۸۸۰ ساخته شد.

این کابل‌های مسی مخابراتی از دو کانال تشکیل شده‌اند که در یک محور مشترک هستند. اولین کانال وظیفه انتقال سیگنال را بر عهده دارد، در حالی که کانال متحدالمرکز که لایه عایق کانال داخلی را می‌پوشاند به عنوان زمین استفاده می‌شود. کابل کواکس برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • اتصال فرستنده‌های رادیویی به گیرنده‌ها
  • اتصال به اینترنت
  • انتقال سیگنال‌های تلویزیون کابلی

انواع مختلف محافظ کابل کواکسی عبارتند از:

  • تک محافظ
  • محافظ دوگانه
  • چهار محافظ.

علامت گذاری روی یک کابل کواکسی نشان می‌دهد که چگونه تولید شده و از چه موادی برای ساخت آن استفاده شده است.

برخی از علائمی که ممکن است در کابل کواکس پیدا کنید عبارتند از:

  • PE - پلی اتیلن جامد
  • FE – فوم پلی اتیلن
  • FS - فوم پلی استایرن
  • ASP – پلی اتیلن فضای هوایی
  • ST - تفلون جامد
  • AST - تفلون فضای هوایی

 

فیبر نوری

این نوع بعدی از کابل‌های مخابراتی در مقایسه با کابل‌هایی که قبلاً صحبت کردیم، نسبتاً جدید است. کابل‌های فیبر نوری از نور برای ارسال داده استفاده می‌کنند. فیبر‌های این کابل‌ها با پلاستیک پوشانده شده و در لوله‌ای قرار دارند که از تداخل جلوگیری می‌کند.

کابل‌های فیبر نوری از یک بدنه بیرونی و هسته تشکیل شده اند. پوشش نوری نور را در بر می‌گیرد و آن را در هسته نگه می‌دارد. این نوع کابل با کابل خودنگهدار نیز متفاوت است.

اندازه هسته کابل فیبر نوری برای دسته بندی کابل‌ها استفاده می‌شود. دو نوع مختلف وجود دارد:

  • حالت تک: این نوع کابل فیبر نوری دارای هسته کوچکی است که منجر به گیرایی کم می‌شود.
  • چند حالته: این نوع کابل فیبر نوری دارای هسته بزرگ‌تری است که باعث تضعیف بیشتر می‌شود.

فقط با نگاه کردن به رنگ روکش یک کابل فیبر نوری خاص، متوجه می‌شوید که کابل فیبر نوری در چه دسته‌ای قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، رنگ آبی به این معنی است که کابل چند حالته است، در حالی که یک روکش زرد نشان می‌دهد که کابل یک حالت است. علامت گذاری کابل نشان می‌دهد که از چه موادی برای ساخت روکش آن‌ها استفاده شده است.

جفت پیچ خورده

کابل‌های جفت پیچ خورده به کامپیوتر‌های شخصی و تجاری اجازه می‌دهد تا با شرکت تلفن ارتباط برقرار کنند. آن‌ها توسط الکساندر گراهام بل در سال ۱۸۸۱ اختراع شدند.

کابل‌های جفت پیچ خورده نام خود را از طراحی دو سیم خود گرفته‌اند. این طرح شامل یک جفت سیم است که به هم پیچیده شده‌اند. این دو سیم موازی یکدیگر هستند. طراحی این کابل به کاهش تداخل و تداخل خارجی کمک می‌کند، اگرچه این مشکلات به طور کامل از بین نمی‌روند. برای خرید سیم افشان یا انواع کابل مخابراتی تنها کافی است از وب سایت برق زوم دیدن کنید و سفارشات خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

کاربرد کابل مخابراتی

کاربرد کابل مخابراتی

فهرست زیر شامل برخی از کاربرد‌هایی است که ممکن است یافت شوند:

  1. کابل‌های فیبر نوری در برابر تداخل فوق العاده مقاوم هستند و این سیم‌های مخابراتی را برای انتقال قابل اعتماد می‌کند. به علاوه، اتصالات سریعی را فراهم می‌کنند.
  2. کابل‌های فیبر نوری نسبت به دو کابل مخابراتی دیگر که در این مقاله ذکر شد، گران‌تر هستند.
  3. بدون کابل‌های مخابراتی، ما نمی‌توانیم ارتباط از راه دور به اشکال مختلف داشته باشیم. بنابراین، اگر به سیم و کابل مخابراتی نیاز دارید، باید بدانید که می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.
  4. قابلیت انتقال اطلاعات در فواصل طولانی
  5. توانایی جلوگیری از تداخل
  6. برقراری خطوط مخابرات
  7. انتقال داده‌ها و اطلاعات
  8. اتصال مشترکین
  9. برقراری سیگنال‌های اینترنت
  10. راه اندازی تلویزیون‌های کابلی
  11. برای کابل‌های کواکسی بیشتر از کابل‎‌های جفت پیچ خورده هزینه خواهید کرد.

نتیجه گیری

برای خرید سیم و کابل خراسان یا انواع کابل مخابراتی فروشگاه‌ها و وب سایت‌ها مختلفی موجود هستند که شما هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری امکان خرید را دارید. اما اگر به دنبال خرید اورجینال کابل مخابراتی یا دیگر کابل‌ها هستید بهتر است که اولویت شما خرید از فروشگاه یا وب سایت برق زوم باشد. ما طیف گسترده‌ای از کابل‌های فیبر نوری تولید شده با استاندارد‌های بین المللی مختلف، از جمله IEC ۶۰۳۳۲-۱، Telecom Italia ۱۴۵۳، TI ۱۳۲، TI ۱۴۷۷، TI ۱۴۸۸، TI ۹۰۸ را عرضه می‌کنیم. فروش کابل‌های ما در این محدوده بسته به کاربرد متفاوت است. ما می‌توانیم به شما در انتخاب سیم‌های مخابراتی مناسب کمک کنیم. امروز با ما تماس بگیرید!

برچسب ها: رپرتاژ
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار