کد خبر: ۶۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳
معاون وزیر نیرو گفت:
معاون وزیر نیرو گفت: این وزارتخانه آمادگی خود را برای مساعدت و کمک به سرمایه گذارانی که تمایل به احداث نیروگاه های بادی دارند اعلام می کند.
سرويس صنعت برق نيوز:‌ هوشنگ فلاحتیان در بازدید از وضعیت احداث نیروگاه های بادی رشتخوار، نشتیفان و خواف گفت: هدف از این سفر بررسی نیروگاه های بادی در این مناطق، وضعیت تأمین برق متقاضیان و مشترکین برق است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: باتوجه به پتانسیل بسیار قابل توجهی که از نظر وزش باد در این مناطق وجود دارد، بخش خصوصی تمایل خود را برای سرمایه گذاری های بزرگ و عظیم جهت احداث نیروگاه های بادی اعلام کرده و در این رابطه قرارداد صدها مگاوات برق با بخش خصوصی مبادله شده است.
 
به گزارش "برق نيوز" وی عنوان کرد: درحال حاضر مراحل اولیه کار شامل تخصیص زمین به متقاضیان، صدور پروانه های احداث، معرفی سرمایه گذاران به صندوق توسعه ملی و بعضا انتخاب بانک عامل برای پرداخت تسهیلات به این دسته از سرمایه گذاران انجام شده است.
 
معاون وزیر نیرو در مورد تهیه و تولید تجهیزات و میزان ظرفیت این نیروگاه ها نیز گفت: سرمایه گذاران موفق شده اند تجهیزات خود را از داخل و خارج کشور تهیه و تولید کنند و بخشی از آن وارد کشور شده و بخشی هم بزودی وارد خواهد شد.
 
فلاحتیان ادامه داد: انتظار می رود تا انتهای سال ۹۴ حداقل ۲۰۰ مگاوات برق در این منطقه تولید شود و به تدریج این میزان ظرفیت افزایش یابد چرا که پتانسیل و ظرفیت انرژی باد در این مناطق بالغ بر هزاران مگاوات برآورد شده و اراضی موجود برای احداث نیروگاه های بادی بسیار مستعد است.
 
وی بیان کرد: وزارت نیرو آمادگی خود را برای مساعدت و کمک به سرمایه گذارانی که تمایل به احداث نیروگاه های بادی دارند اعلام کرده و ما در کنار آنها هستیم تا از این انرژی خدادادی بهتر استفاده شود.
 
معاون وزیر نیرو درباره موقعیت بادی خواف گفت: بر اساس آخرین نمونه برداری ها از توربین های بادی نصب شده خوشبختانه بیش از ۵۰ درصد از ایام سال در این منطقه باد می وزد و خواف یک منطقه بی نظیر در دنیا محسوب می شود.
 
فلاحتیان تصریح کرد: برق تولیدی این نیروگاه ها به صورت تضمینی و برای ۵ سال خریداری می شود، ضمن اینکه نرخ خریداری برق جذابیت زیادی دارد و از طریق تبصره های بودجه سال ۹۲ و ۹۳ قراردادهای مورد نظر با بخش خصوصی امضاء شده و ما نیز پیگیر هستیم تا این بندهای قانونی در بودجه سنوات آینده لحاظ شود.
 
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین کاهش سه درصدی تلفات انرژی در منطقه خواف را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: با شکل گیری صنایع بزرگ شاهد تأثیر شگرفی در مصرف برق خواهیم بود و باتوجه به زیرساخت های موجود، اشتغالزایی و رونق کسب و کار، آینده درخشانی در انتظار منطقه است.
 
وی بیان داشت: باتوجه به میزان برق مصرفی در خواف و وجود صنایع که به سه برابر افزایش خواهد یافت پست ۴۰۰ کیلوولت خواف از ظرفیت بزرگی برای تأمین برق برخوردار است و وظیفه آن گرفتن برق از نیروگاه های بادی ۱۰۰ مگاواتی و انتقال آن به شبکه است و این پست زودتر از نیروگاه های بادی راه اندازی می شود.
 
فلاحتیان افزود: اینجا منطقه بی نظیری است و باید تلاش کنیم از این پتانسیل به خوبی استفاده کنیم و دراین راستا بخشی از سرمایه صندوق توسعه ملی به امر انرژی پاک اختصاص یافته که معادل یک میلیارد دلار برای نیروگاه های بادی و تجدیدپذیر در نظر گرفته شده و دراین حال قیمت خرید تضمین انرژی تجدیدپذیر از ۱۷۶ تومان به ۴۶۳ تومان افزایش یافته است.
 
معاون وزیر نیرو اظهار کرد: راه اندازی توربین های بادی در این منطقه ضمن تولید انرژی پاک موجب جلوه، جذابیت و زیبایی منطقه می شود و به جذب گردشگر کمک خواهد کرد، ضمن اینکه تمایل سرمایه گذاری را افزایش خواهد داد.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار