کد خبر: ۱۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۲
مدیرعامل توانیر :
در حال حاضر ظرفیت تولید برق در نیروگاه های تولید پراکنده و مقیاس کوچک به 500 مگاوات افزایش یافته است و با برنامه ریزی های صورت گرفته ظرفیت تولید برق پراکنده کشور تا پایان امسال به یکهزار مگاوات افزایش می یابد.
افزایش استفاده از نیروگاه های تولید پراکنده:
به گزارش "برق نیوز" همایون حائری که در حال بازدید از نمایشگاه بین المللی صنعت آب و برق بود در جمع خبرنگاران گفت:در حال حاضر ظرفیت تولید برق در نیروگاه های تولید پراکنده و مقیاس کوچک به 500 مگاوات افزایش یافته است و با برنامه ریزی های صورت گرفته ظرفیت تولید برق پراکنده کشور تا پایان امسال به یکهزار مگاوات افزایش می یابد.
 
مدیرعامل شرکت توانیر گفت:در حال حاضر صنعت برق جهان به سمت نیروگاه های مقیاس کوچک و تولید پراکنده و استفاده از انرژی های نو حرکت می کند لذا از این رو استفاده مناسب و قابل توجه از نیروگاه های برق تولید پراکنده هم در دستور کار دولت قرار گرفته است و وزارت نیرو نیز در این راستا اقدامات و برنامه ریزی های لازم را بعمل خواهد آورد.
 
واریز کل درامد ناشی از صادرات برق به خزانه دولت:
اگر شرکت ها و کارخانجات بتوانند از این نیروگاه ها احداث کنند، هم نیاز خود را تامین می کنند و هم برق اضافه را وزارت نیرو خریداری می کنند.
حائری اظهار کرد:درآمدهای فعلی ناشی از صادرات برق به خزانه دولت واریز می شود ولی دنبال این هستیم که با تعامل دولت و وزارت نیرو بخشی از این درآمد را در پروژه های برق هزینه کنیم.
 
کنتورهای هوشمند و هوشمندسازی:
مدیرعامل توانیر همچنین تولید و نصب کنتورهای هوشمند را از زیرساخت های هوشمندسازی شبکه برق عنوان کرد و افزود: چند سال است که فقط کنتورهای دیجیتال تولید و نصب می شود؛ ضمن این که هوشمندسازی شبکه در دست مطالعه است و ابتدا باید به صورت پایلوت در یک منطقه اجرا شود.

حائری در ادامه بیان کرد که تولیدات داخلی لامپ های کم مصرف از نظر کیفیت قابل مقایسه با تولیدات چینی نیست و لذا حمایت ما از تولیدات داخلی خواهد بود.
مدیر عامل توانیر خودکفایی در صنعت برق را بیش از 90 درصد دانست و حضور فعال شرکت ها در این نمایشگاه را تاییدی بر این ادعا دانست.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار