کد خبر: ۱۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۲
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي:
هوشنگ فلاحتيان گفت: در مصوبه‌اي که مجلس به وزارت نيرو ابلاغ کرده است، در آن تاکيد شد که اين وزارت خانه مي‌تواند قيمت آب و برق را 38 درصد افزايش دهد، اما هرگونه تغييري در اين خصوص منوط به تصميم و هماهنگي دولت دارد.
به گزارش "برق نیوز" هوشنگ فلاحتيان در حاشيه ي بازدید از سیزدهمین نماشگاه بين‌المللي صنعت آب و برق افزود: در مصوبه‌اي که مجلس به وزارت نيرو ابلاغ کرده است، در آن تاکيد شد که اين وزارت خانه مي‌تواند قيمت آب و برق را 38 درصد افزايش دهد، اما هرگونه تغييري در اين خصوص منوط به تصميم و هماهنگي دولت دارد.

فلاحتيان با بيان اينکه وزارت نيرو تنها يک چهارم بهاي تمام شده برق را از مصرف‌کنندگان دريافت مي‌کند، گفت: بايد تدابيري انديشيده شود، تا فاصله بين بهاي تمام شده برق و قيمت‌هاي تکليفي رابطه منطقي داشته باشد.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي افزود: اگر اين اتفاق رخ دهد، وزارت نيرو مي‌تواند برق مورد نياز مردم را در آينده به خوبي تامين کند.
 
این خبر درحالی منتشر می شود که مجلس با افزایش قیمت برق مخالف بوده و حتی وزیر نیرو را نیز مورد سوال قرار داده است. این سوال مطرح می شود که اگر مجلس با افزایش قیمت برق مخالف است این ابلاغیه کی و توسط چه مرجعی به وزارت نیرو داده شده است.
 
در همین راستا نیز قبلا برق نیوز خبرهای مختلفی را منتشر نموده و از بالا رفتن قیمت برق خبر داده بود که با واکنش مسئولین فعلی وزارت نیرو و نمایندگان مجلس روبه رو شده بود. البته قبلا هم بر اساس قانون و نه ابلاغیه فعلی مجلس قرار بود که در قالب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها افزایش قیمت برق تا 38 درصد (نه لزوما 38 درصد) صورت پذیرد که مجلس در مصوبه های اخیر خود دولت را تا پایان امسال از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ممنوع کرده بود.
 
صحبت های اخیر معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اگر عدم هماهنگی بین مسئولین وزارت نیرو را نشان ندهد نشان از تلاش های مجموعه مدیران وزارت نیرو در بالا بردن قیمت فعلی برق دارد. این تلاشها در توجیه افزایش قیمت انشعاب برق و آب نیز قبلا مورد بررسی و پرسش قرار گرفته بود که پاسخ واضحی در این مورد شنیده نشد.
 
گرچه وزیر نیرو اعلام کرده است که برق گران نشده و  انشعاب برق هم گران نخواهد شد ولی عملا می بینیم که هم قیمت برق گران شده است و در قبوض برق هزینه اضافی به عنوان عوارض جدید اخذ می گردد و هم قیمت انشعاب برق افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.
برچسب ها: برق ، انرژی ، نیرو ، فلاحتیان
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار