کد خبر: ۱۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶:۴۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۲
برنامه‌های افزایش کیفیت خدمات برقی مردم؛
مدیرعامل توانیر با تشریح سیاست‌های صنعت برق برای استفاده از دانش روز و ارتباط با جوامع علمی و دانشگاهی، اعلام کرد: با استفاده از این ظرفیت‌ها بالا بردن کیفیت تجهیزات و خدمات برقی به مشترکان در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش برق نیوز، همایون حائری در دومین همایش ارتباط دانشگاه و صنعت برق با بیان اینکه هم اکنون بهره‌وری پایین عوامل تولید و ضعف در استفاده موثر از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها و قابلیت‌های دانشی کشور از مشکلات اقتصادی کشور هستند، گفت: در دنیای امروز دانش را به عنوان کالای عمومی می‌فروشند.
 
مدیرعامل توانیر با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی بسیاری از کشورها دانش ندارند اما به دلیل داشتن پول از تکنولوژی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: در کشور نمونه سازی انجام می شود اما کمتر این نمونه‌ها به تولید انبوه می‌رسند بنابراین باید توجه داشت که بر مبنای نیازها حرکت کنیم.
 
این مقام مسئول با اشاره به ضرورت انجام جهانی فعالیت‌های علمی در داخل کشور، به 5 جز کلیدی ایجاد تحول در ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و افزود: ایجاد شرایط مناسب برای ارتباط از دانش در توسعه فن‌آوری، ایجاد ارتباط موثر بین اساتید و پژوهشگران و متخصصان برای افزایش خلاقیت وتولید دانش، ‌تشکل و تمرکز در کارهای علمی و دانشی با وحدت اهل علم، کار فرهنگی در تغییر سنت‌ها و اندازه گیری فعالیت‌های دانش محور در تولید ناخالص ملی و KDI زمینه‌های کلیدی ایجاد تحول در ارتباط صنعت و دانشگاه هستند.
 
حائری با یادآوری اینکه اتحادیه اروپا در سال 2010 میلادی بیش از 400 میلیون دلار فن‌آوری با پایه دانش فروخته است اظهار داشت: استراتژی صنعت برق در استفاده از دانش بدین صورت طرح ریزی شده که استفاده از دانش و دانشگاه در اصلاح و بهبود گسترده بهره وری اقتصادی در صنعت برق کشور از طریق افزایش در فاکتور کل بهره وری صورت گیرد.
 
مدیرعامل توانیر با بیان اینکه بالا بردن کیفیت تجهیزات و خدمات، حمایت از مراکز تحقیقاتی مبتنی بر نیاز جامعه با اقتصاد دانش محور، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد زیرساخت‌های لازم نیز از دیگر استراتژی‌های صنعت برق هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ساختار تفاهم بین دولت، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، باید به دانشگاه بگوییم که چه نیاز داریم نه این که دانشگاه هر چه تولید کند، استفاده کنیم.

منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار