کد خبر: ۱۲۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
سه شرکت دانمارکی با برطرف کردن نقص همیشگی خودروهای دوستدار محیط زیست اقدام به ارائه یک خودرو الکتریکی کرده اند که 800 کیلومتر را بدون نیاز به شارژ باتری طی می‌کند. خودروهای الکتریکی به رغم داشتن ویژگیهای مهم زیست محیطی هنوز در مقایسه با همتایان بنزینی خود دارای نقاط ضعفی هستند که در آن میان می توان به طول مسیری که پیش از نیاز به شارژ باتری طی می کنند اشاره کرد.

به گزارش "برق نیوز" به نقل از مهر سه شرکت دانمارکی با برطرف کردن نقص همیشگی خودروهای دوستدار محیط زیست اقدام به ارائه یک خودرو الکتریکی کرده اند که 800 کیلومتر را بدون نیاز به شارژ باتری طی می‌کند.

خودروهای الکتریکی به رغم داشتن ویژگیهای مهم زیست محیطی هنوز در مقایسه با همتایان بنزینی خود دارای نقاط ضعفی هستند که در آن میان می توان به طول مسیری که پیش از نیاز به شارژ باتری طی می کنند اشاره کرد.

این درحالی است که یک خودرو الکتریکی جدید طراحی شده که دارای ویژگی " گسترش برد" است و به آخرین فناوری پیل سوختی مجهز است و 800 کیلومتر را بدون شارژ باطرهای خود طی می کند.

طرح اولیه شرکت "مودولار انرژی کریر" با همکاری سه شرکت دانمارکی ساخته شده و از سوخت بیومتانول استفاده می کند، سوخت زیستی که از منابع مختلفی تأمین می شود تا ویژگهای رقابتی این خودرو الکتریکی را بهبود بخشد.

موگنز لوک مدیر اجرایی شرکت اکو موو از طراحان این خودرو که نام آن QBEAK گذاشته شده گفت: بیومتانول راه خوبی برای تأمین انرژی خودروها است چرا که دارای ویژگیهای متنوعی است که بهتر از سوخت موتورهای بنزینی و دیزلی کار می کند. ما با ترکیب چند روش خودرویی ارائه کرده ایم که وزن آن سبک است ( 425 کیلوگرم) و می تواند مسافتی معادل 800 کیلومتر را طی کند.

براساس اعلام تولید کنندگان، این اتومبیل از خودرو باتری Leaf از نیسان که 222 کیلومتر را بدون نیاز به شارژ باتری طی می کند و حتی یک خودرو الکتریکی شورلت که 603 کیلومتر را طی می کند مسافت بیشتری را طی خواهد کرد.

این خودرو که تاکنون مورد تحسین منتقدان قرار گرفته می تواند با سرعت 120کیلومتر در ساعت حرکت کند.

پیل سوختی ترکیب آب/ بیومتانول را به شارژ الکتریسیته برای باتری تبدیل می کند و گرمای مازاد این فرآیند قدرت سیستم گرمایشی و سرمایشی اتومبیل را فراهم می کند.

سوخت بیومتانول ارزان و فراوان است، از این رو این شرکت تصمیم گرفت از این سوخت استفاده کند تا بتوان آن را از هر منبعی چون گاز طبیعی، زیست توده، ضایعات الوار تأمین کرد.

براساس اظهارات مادس فریس جنسن از طراحان پیل سوختی این اتومبیل، تولید سوخت زیستی در اروپا درحال افزایش است به طوریکه BioMCN به عنوان یک تولید کننده دانمارکی از سال 2010 گلیسیرین را به بیومتانول تبدیل می کند. در مقایسه با بنزین، تولید بیومتانول انتشار دی اکسید کربن را تا 70 درصد کاهش می دهد.






منبع: مهر
برچسب ها: برق ، الکتریکی ، انرژی ، باتری
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار