کد خبر: ۱۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۲
دانشجویان دانشگاه ویسکانسین:
در حالت عادی، این باکتری‌ها در تاریکی درخششی از خود ندارند، امّا محققین رشته‌هایی از DNA وارد بدن میکروب‌ها کرده‌اند که ژن‌های درخشندگی طبیعی به آن‌ها می‌دهد. در نتیجه باکتری‌ها مشابه حشراتی مثل کرم شب‌تاب و موجودات دریایی مثل ستاره دریایی و پلانکتون‌های نورانی، خواهند درخشید
گروهی از دانشجویان دانشگاه ویسکانسین راهی برای روشن کردن خانه‌های ما پیدا کرده‌اند که نیازی به الکتریسیته ندارد.
تکنولوژی موسوم به لامپ‌های زیستی، برای روشنایی بر باکتری‌های زنده تکیه دارد.در گزارشی از دیسکاوری نیوز، لامپ‌های زیستی نتیجه‌ی مهندسی ژنتیک گونه‌ای از باکتری‌ای. کولی که در روده‌ی انسان و دیگر حیوانات زندگی می‌کند، معرفی‌ شده‌اند:

«در حالت عادی، این باکتری‌ها در تاریکی درخششی از خود ندارند، امّا محققین رشته‌هایی از DNA  وارد بدن میکروب‌ها کرده‌اند که ژن‌های درخشندگی طبیعی به آن‌ها می‌دهد. در نتیجه باکتری‌ها مشابه حشراتی مثل کرم شب‌تاب و موجودات دریایی مثل ستاره دریایی و پلانکتون‌های نورانی، خواهند درخشید».

biobulb.jpg.662x0 q100 crop scale لامپ‌های زیستی که انرژی خود را از باکتری می‌گیرند

سرپرست بیوشیمی در پروژه، میشل زایکن می‌گوید:

«لامپ زیستی در واقع یک اکوسیستم محبوس در یک بطری است که چند نمونه از میکرو ارگانیسم‌ها درون آن وجود دارد. هر ارگانیسم در چرخه‌های حیاتی و غذایی دیگر ارگانیسم‌ها، نقش بازی می‌کند».

گروه تحقیقاتی سعی دارد تا با تکنیک‌های مختلفی روند کار را آزمایش کند و راه‌های متفاوتی را برای رنگ‌آمیزی لامپ‌ها و فعال کردن پخش نور باکتری‌ها امتحان کند.

به علاوه، روشنایی روز به باکتری در زنده ماندن کمک می‌کند و بنابراین لامپ زیستی می‌تواند برای روزها و ماه‌ها روشنایی خود را حفظ کند.

برچسب ها: لامپ ، نورانی ، باکتری
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار