کد خبر: ۱۵۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
به زودی شاهد خانه ها و اداراتی خواهیم بود که گرمایش و نوردهی قسمت های مختلف آن به طور هوشمندانه و براساس نیاز لحظه ای تأمین می شود. حسگرها هستند که تعیین می ­کنند با توجه ­به شمار افرادی که در گوشه ­ای از خانه تجمع کرده ­اند چه میزان روشنایی و گرمایش یا سرمایش لازم است.
گروهی از محققان در ایتالیا دست به ابتکار عمل بی­ سابقه ­ای زده­اند آن­ها با نصب حسگرهای مختلف در گوشه و کنار خانه شرایطی را فراهم آورده ­اند که سیستم روشنایی و گرمایشی به ­طور خودکار و با توجه­ به شمار افرادی که در آن­ جا حضور دارند تنظیم شده که در نتیجۀ آن در مصرف انرژی صرفه­ جویی قابل تو جهی می­شود. محققانی که این فن ­آوری جدید را ابداع کرده ­اند معتقدند که هم ­اکنون انرژی زیادی برای تأمین گرمایش، سرمایش و نوردهی بخش­ های زیادی از خانه­ ها و ساختمان­ های اداری و تجاری درحالی به ­کار گرفته می ­شود که عملاً خالی از جمعیت هستند و این یعنی اتلاف چشمگیر انرژی.

به گزارش برق نیوز، در این نگرش جدید حسگرها نقش بسیار مهمی را ایفا می­کنند. درحقیقت آن­ ها هستند که تعیین می ­کنند با توجه ­به شمار افرادی که در گوشه  ­ای از خانه تجمع کرده ­اند چه میزان روشنایی و گرمایش یا سرمایش لازم است. پیش ­بینی می ­شود با استفاده از این روش نوین تا ۴۰ درصد در مصرف انرژی صرفه­ جویی شود.

این گزارش می­ افزاید: قرار است این فن ­آوری جدید در تورینو ایتالیا به­ کار گرفته شود. سیستمی که مبنای عمل این فن  ­آوری را تشکیل می ­دهد به فاکتورهای مهمی نظیر شمار افراد حاضر در محل، دما و سطح دی ­اکسیدکربن تولید شده حساس است. این اطلاعات ازطریق حسگرهای نصب شده در محیط جمع ­آوری می ­شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تیمور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
سلام
چرا از برق سیستان و بلوچستان خبری منتشر نمیکنید
مدیر پایگاه معمولا شرکت های توزیع و برق منطقه ای خودشون اخبار مربوط به حوزه کاری خود را ارسال می کنند برای ما و ما هم منتشر می کنیم
اگر اخبار اون شرکت هم ارسال شود منتشر می شود
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار