کد خبر: ۱۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۲
با حضور وزیر نیرو:
400 کیلوولت بیرجند-زاهدان به طول 396 کیلومتر را بزرگترین خط 400 کیلوولت کشور است. بهره برداری از این پست موجب انتقال انرژی مازاد برق استان خراسان به سیستان و بلوچستان و به دنبال آن پایداری و قابلیت شبکه انتقال برق در این استان افزایش و افت ولتاژ رفع می شود.

به گزارش "برق نیوز"  مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح پست 400 کیلو ولت نبوت زاهدان گفت: بهره برداری از این پست موجب انتقال انرژی مازاد برق استان خراسان به سیستان و بلوچستان و به دنبال آن پایداری و قابلیت شبکه انتقال برق در این استان افزایش و افت ولتاژ رفع می شود.

محبعلی قزاق جاهد اظهار داشت: با توجه به راندمان پائین و سوخت مصرفی در نیروگاه های استان صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در فصول غیر پیک در قیمت تمام شده انرژی تولیدی انجام می‌‌شود و می‌توان تولید استان را به حداقل رسانده و از مازاد انرژی استان خراسان استفاده کرد.

وی ادامه داد: پس از اتمام خط 400 کیلوولت زاهدان-بم و تکمیل رینگ 1000 کیلومتری شرق کشور تمامی قابلیت‌های فوق‌الذکر به استان‌های واقع بر روی رینگ خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و هرمزگان تسری می‌یابد.

جاهد خط 400 کیلوولت بیرجند-زاهدان به طول 396 کیلومتر را بزرگترین خط 400 کیلوولت کشور دانست و افزود: این خط به همراه پست‌های 400 کیلو ولت سفیدآبه- زابل و نبوت زاهدان بخش مهم رینگ 1000 کیلومتری شرق کشور را کامل می‌کند.

وی اظهار داشت: با تکمیل خط 400 کیلوولت زاهدان-بم نیروگاه‌های مهم شرق کشور مانند شهید کاوه در قائن و سیکل ترکیبی کرمان به هم متصل و رینگ شرق کشور کامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در زمینه پروژه خط 230 کیلو ولت ایرانشهر-اسپکه گفت: با احداث این خط رینگ 230 کیلو ولت ناحیه جنوب و مرکز استان و همچنین شهرستان‌های ایرانشهر، نیکشهر و چابهار کامل می‌شود.

قزاق جاهد عنوان کرد: با تامین انرژی مناطق مرکزی استان  مشکل افت ولتاژ در شهر های اسپکه، فنوج و مسکوتان رفع می شود.

پروژه های در دست احداث

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان همچنین از احداث خط 400 کیلو ولت سفیدآبه-ادیمی، احداث خط 230 ولت جکیگور-آشار-سراوان و احداث خط 2 هزار 300 کیلو ولت لوتک –ادیمی به عنوان سایر پروژه های در دست اجرا در سال جاری خبر داد.

قزاق جاهد ادامه داد: همچنین احداث خط ارتباطی پست 400 به 230 شرق زاهدان با 20 درصد پیشرفت فیزیکی و احداث خط 230 کیلو ولت اسپکه-نیکشهر، پست 230کیلو ولت نیکشهر، پست 230 کیلوولت شرق زاهدان  و پست 230 کیلو ولت نیروگاه سیکل ترکیبی ایرانشهر از جمله طرح های در دست اجرا در سالجاری است.

منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار