کد خبر: ۱۸۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو خبر داد:
داشتن پروژه های مشترک و بین المللی و یا استفاده از ظرفیت های فراوان برای اشتغال زایی و رشد صنعت از اهداف وزارت نیرو است و در این راستا کاملا در چارچوب مقررات پیش می رویم. ظرفیت های کشورمان که می خواهد قطب انرژی الکتریکی در منطقه باشد بسیار فراتر از این است که بخواهیم فقط با تولید برق داخلی این مسئله را مدیریت کنیم.
به گزارش برق نیوز مهندس علیرضا دائمی،معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در گفتگوی تلفنی برنامه ی سؤال رادیو گفت و گو تصریح کرد:داشتن پروژه های مشترک و بین المللی و یا استفاده از ظرفیت های فراوان برای اشتغال زایی و رشد صنعت از اهداف وزارت نیرو است و در این راستا کاملا در چارچوب مقررات پیش می رویم.

دائمی با اشاره به برنامه ی ششم توسعه خاطر نشان کرد:طبق برنامه ی ششم توسعه می بایست ۳۰ هزار مگاوات نصب نیروگاه داشته باشیم. با توجه به توسعه ی صنایع و نیز مصارف روز افزون برق کشور مجبوریم شرایطی را فراهم کنیم که در ۵ سال پیش رو بتوانیم به هدف خود برسیم.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو ضمن تأیید استفاده از ظرفیت های داخلی و نیز تولیدکنندگان خارجی برق تصریح کرد:ما تعداد زیادی از پروژه ها را برای سرمایه گذاری پیشنهاد کردیم حالا شرکتی آمده که بر خلاف خبرها یک شرکت اروپایی با مدیر عامل ترک است که تقاضایی را برای همکاری به ما ارائه داده اند که در حال بررسی است.

وی افزود:مجوزهای اولیه ی این کار دریافت شده اما هنوز به مرحله ی انعقاد قرارداد نرسیده ایم.
مهندس دائمی حدود ۸ هزار مگاوات نیروگاه برق را در دست بخش داخلی داریم، عنوان کرد:عمدتا شرکت مپنا ظرفیت های خوبی برای تکمیل سیکل های ترکیبی در نیروگاههای ما را دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اعتراض هایی که در مجلس نسبت به این همکاری نشان داده شده  اذعان کرد:ظرفیت های کشورمان که می خواهد قطب انرژی الکتریکی در منطقه باشد بسیار فراتر از این است که بخواهیم فقط با تولید برق داخلی این مسئله را مدیریت کنیم.
دائمی در ادامه افزود:داشتن پروژه های مشترک و بین المللی و یا استفاده از ظرفیت های فراوان برای اشتغال زایی و رشد صنعت از اهداف وزارت نیرو است و در این راستا کاملا در چارچوب مقررات پیش می رویم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
2
0
تجربه نشان داده که پیشنهادها صرفا به نفع جیب طرف خارجی است وقتی که طرحی را فایننس می کنند بجز سود مجاز سرمایه گذاری، قیمت تجهیزات را چند برابر حساب می کنند به علاوه تمام تجهیزات و حتی نیروی انسانی را از منابع خود تامین می کنند و این یعنی ضرر دو چندان برای کشور
سالها زمان صرف شده است تا از صنعت کشور، وابستگی خود ( مثل عربستان و سایر کشورهای عربی بودن) را کنار بگذارد و به نیرو و منابع داخلی اتکا کند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار