کد خبر: ۲۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
با تصویب نمایندگان مجلس صورت گرفت:
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت نیرو اجازه دادند به منظور توسعه استفاده از انرژی های تجدید پذیر و بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف سوخت تا سقف 120 میلیارد ریال سرمایه گذاری بیع متقابل کند.
به گزارش "برق نیوز" نمایندگان در نوبت صبح جلسه علنی مجلس و در ادامه رسیدگی به بخش های هزینه ای لایحه بودجه 1393 کل کشور تبصره الحاقی 22 این لایحه را بررسی و تصویب کردند.

با تصویب مجلس در بند (الف) این تبصره، به منظور اجرای طرح های افزایش بازدهی نیروگاه ها با اولویت نصب بخش بخار در نیروگاه های سیکل ترکیبی، توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، کاهش تلفات، بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف سوخت مایع، جایگزینی مصرف برق به جای گاز یا فرآورده های نفتی در مناطقی که توجیه اقتصادی دارد و افزایش سهم صادرات برق تا سقف 120 هزار میلیارد ریال به روش بیع متقابل، با سرمایه گذاران بخش های خصوصی و عمومی با اولویت استفاده از تجهیزات ساخت داخل قرارداد منعقد کند.

همچنین دولت مکلف شد در قبال این تعهد، سوخت صرفه جویی شده یا معادل آن نفت خام را با محاسبه میزان صرفه جویی حاصله در مدت حداکثر دو سال به سرمایه گذاران تحویل دهد.

نمایندگان مجلس برای اجرای طرح های آب و فاضلاب، بهینه سازی و صرفه جویی مصرف آب، مهار و بهره برداری از آب های مشترک و مرزی، اجرای طرح های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب و طرح هایی که به مدیریت تقاضای آب می انجامد و زهکشی اراضی کشاورزی نیز به وزارت نیرو اجازه دادند تا سقف 10 میلیارد دلار یا معادل ریالی آن را به روش بیع متقابل یا ساخت و بهره برداری و تحویل BOT و سایر روش های مشابه موضوع بند (ب) ماده 214 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و تضمین خرید آب با سرمایه گذاری خصوصی یا تعاونی قرارداد منعقد یا مجوز صادر نماید.

بند (ج) این تبصره الحاقی که درباره خرید تضمینی برق به تشویق و جذب سرمایه گذاران برای حضور در پروژه های وزارت نیرو بود با پیشنهاد نمایندگان حذف شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین تبصره الحاقی 23 که دولت را مکلف می کرد طرح های سرمایه گذاری سازمان های توسعه ای ایدرو و ایمیدرو را در قالب جدولی در بودجه سال 1393 درج کند، از لایحه بودجه حذف کردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار