کد خبر: ۲۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
رئیس کمیته داوران کنفرانس ملی GIS گفت:
رئیس کمیته داوران کنفرانس ملی GIS گفت: طرح جامع شبکه توزیع برق با افق دید پنج ساله از ضروریات شرکت توزیع برق مازندران است.

به گزارش "برق نيوز" علی فیاض عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS در سالن اجتماعات متل بانک ملی بابلسر با بیان اینکه 357 مقاله علمی، پژوهشی به این کنفرانس ارسال شده است، اظهار داشت: از این تعداد حدود 36 مقاله برای ارائه، 60 مقاله به صورت پوستر و 24 مقاله برای چاپ انتخاب شد.

وی درباره سامانه اطلاعات مکانی GIS اظهار داشت: با استفاده از این سامانه نسبت به طراحی الکتریکی و مکانیکی خطوط هوایی توزیع برق اقدام می‌شود.

 رئیس کمیته داوران دومین کنفرانس ملی GIS با اشاره به اینکه تهیه طرح جامع شبکه توزیع برق با افق دید پنج ساله از ضروریات شرکت توزیع برق است، بیان داشت: کاربرد نرم‌افزار GIS و ARC می‌تواند برای مکان‌یابی بهینه پست‌های توزیع و فوق توزیع مفید واقع شود.

دبیر کمیته داوران با اشاره به اینکه استفاده از اصول پدافند غیرعامل در شرایط بحرانی برای جلوگیری از گسترش خسارات امری مهم است، افزود: یکی از اقدامات اساسی پدافند غیرعامل اولویت‌بندی پست‌های توزیع از جهت اهمیت آنها در شرایط بحرانی است.

فیاض تعیین مکان برای اتفاقات و عملیات فشار متوسط شبکه توزیع در منطقه را از جمله فوائد استفاده از GIS دانست و عنوان کرد: با استفاده از نرم‌افزار GIS و تامین اطلاعات مورد نظر در سامانه اطلاعاتی GIS با توجه به فاکتورهای اساسی در انتخاب مکان مناسب نیروگاه‌ها می‌توان نسبت به تعیین مکان نیروگاه‌های جدید اقدام کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه هوشمندسازی سیستم تغییرات شبکه توزیع با توجه به تغییرات پیشگیرانه و البته بسترسازی لازم در شبکه می‌تواند در کاهش خاموشی‌ها و انرژی از دست رفته مفید باشد، گفت: توسعه زیرساخت داده‌های مکانی SOI می‌تواند منجر به توسعه دسترسی و تبادل اطلاعات در سازمان‌ها شود.

فیاض خاطرنشان کرد: همین استفاده از نرم‌افزار EIGIS هم از نظر فنی و هم از نظر اقتصادی نسبت به روش سنتی ارجحیت دارد ضمن اینکه مسائل زیست‌محیطی در این روش به طور مناسبی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به استفاده از فنآوری اطلاعات آی‌.تی اشاره کرد و گفت: با این روش می‌توان بستر لازم برای راه‌اندازی سامانه اطلاعات مکانی GIS را فراهم کرد.

منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار