کد خبر: ۲۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۰:۲۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
اختصاصی برق‌نیوز/
مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به مصرف 25 میلیارد لیتر گازوئیل و نفت کوره در نیروگاه‌ها در ایامی که فشار گاز کم است، گفت: اگر این حجم فرآورده نفتی با گاز در نیروگاه‌ها جایگزین می‌شد، امسال 10 میلیارد دلار سوخت مایع بیشتری صادر می‌کردیم.
به گزارش "برق نیوز"، اسدالله احمدی‌نژاد با اشاره به ظرفیت 12 میلیارد لیتری ذخیره ‌سازی فرآورده های نفتی کشور گفت: قرار است ظرفیت ذخیره سازی سوخت مایع کشور به حدود 18 میلیارد لیتر افزایش یابد.

وی افزود: در صورت این ارتقای ظرفیت، ظرفیت ذخایر استراتژیک سوخت کشور به حدود 80 روز افزایش یابد.
 
مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، با اشاره به مصرف حدود 25 میلیارد لیتری فرآورده‌های نفتی در نیروگاهای کشور، اظهار داشت: در سال جاری حدود 11 میلیارد لیتر گازوئیل و 14 میلیارد لیتر نفت کوره در نیروگاه های کشور مصرف شده است.
 
احمدی‌نژاد ارزش این میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها با احتساب قیمت‌های بازار فوب خلیج فارس را حدود 14 میلیارد دلار عنوان کرده و افزود: اگر این حجم فرآورده نفتی مصرف شده در نیروگاه ها با گازی طبیعی جایگزین می شد امسال ارزش صادرات گازوئیل و نفت کوره کشور به حدود 10 میلیارد دلار افزایش می یافت.

به گزارش برق‌نیوز، یکی از مشکلاتی که همه ساله در فصل سرما دامن نیروگاه های تولید برق کشور را می گیرد کمبود گاز است. نیروگاه‌ها مجبور هستند برای آنکه در تولید برق آنها خلل ایجاد نشود تا در شبکه توزیع شاهد خاموشی نباشیم، سوخت های فسیلی دیگری همچون مازوت و گازوئیل را در سبد سوختی خود قرار دهند.

گفتنی است، نکته جالب دیگر در این است که بهای سوخت های جایگزین برای نیروگاه ها بیش از سه برابر بهای گاز است و آلودگی به مراتب زیادتری دارد؛ ضمن آنکه استهلاک تجهیزات نیروگاهی را هم زیادتر می‌کند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
0
1
تیتر مطلب غلط انداز بود. البته زرنگی خبرنگاری که این تیتر رو زده میرسونه!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار