کد خبر: ۲۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۵ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
یک ژنراتور جدید دارای منبعی غیر‌قابل باور و غیر‌منتظره از انرژی است: یک تکه لاستیک لاتکس، که از کلونی باکتری‌ها پوشیده شده است.

به گزارش "برق نيوز" یک ژنراتور جدید دارای منبعی غیر‌قابل باور و غیر‌منتظره از انرژی است: یک تکه لاستیک لاتکس، که از کلونی باکتری‌ها پوشیده شده.

یک ایده و تدبیر ما را به سمت استفاده از باکتری‌های بی‌خطر باسیلوس سابتیلیس در خاک سوق می‌دهد که دارای یک حقه نجات ساده دارند. هنگامی که مواد مغذی کمیاب می‌شوند، این باکتری‌ها خود را به شکل یک هاگ در‌می‌آورد که می‌تواند در مقابل گرما، بی‌آبی، مواد شیمیایی، تشعشع، و خیلی موارد دیگر که برای آن‌ها زیان دارد مقاومت کنند. این هاگ‌ها به تغییر رطوبت در محل واکنش نشان می‌دهند. هنگامی که هوا خشک می‌شود مانند انگور به هنگام تبدیل به کشمش خشک شده و جمع می‌شوند و هنگامی که رطوبت هوا افزایش یافت دوباره به حالت اولیه بر‌میگردند.


به گزارش "برق نيوز" محققین دانشگاه هاروارد دریافتند که از این تغییر شکل به هنگام تغییر محیط می توانند استفاده کرده، این تغییر شکل فیزیکی را برداشت کرده و به عنوان یک محرک استفاده کنند. این آزمایش این هفته در مجله nature به چاپ رسید، محققین یک سمت نوار لاستیکی را بوسیله این باکتری‌ها پوشانده‌اند، هنگامی که این نوار خشک می‌شود این نوار مانند برگی که از درخت می افتد خشک و جمع می‌گردد و با مرطوب شدن دوباره نوار به حالت اولیه برمی‌گردد.

یکی محققین با ساخت یک ژنراتور با نیروی محرکه رطوبت ساخته است که با استفاده از حرکت این نوار لاستیکی به جلو و عقب یک ژنراتور کهربایی گردشی را به حرکت در‌می‌آورد و الکتریسیته تولید می‌کند. این وسیله می‌تواند با استفاده از بخار مناطق مرطوب و در مقیاس بزرگتر مقادیر مناسبی الکتریسیته تولید نماید.   

 باکتری ۲

 

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار