کد خبر: ۵۵۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۷ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
سخنگوی صنعت برق گفت: هوشمند سازی امن مهم‌ترین اقدام در حوزه پدافند غیر عامل است و خوشبختانه توانستیم بیش از ۵۰ درصد مصرف برق مشترکان را به کنتور‌های هوشمند تجهیز کنیم و برنامه وزارت نیرو تجهیز مابقی مشترکان به کنتور‌های هوشمند برای در امان بودن از تخاصم دشمنان است.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل گفت: صنعت برق کشور یکی از زیر ساخت‌های اصلی کشور است که اگر درآن اختلالی ایجاد شود، مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ناامنی برای کشور به دلیل اختلال در سایر زیر ساخت‌های کشور که وابستگی به برق شبکه سراسری دارند تحمیل می‌شود.

وی افزود شبکه‌های توزیع فعال که دارای مولد‌های خود تامین هستند از مهم‌ترین عوامل برای مصونیت در برابر حملات می‌باشند. از این رو نگهداری نیروگاه‌ها و شبکه برق موجود کشور کشور در گام اول و سپس ایجاد شبکه‌های توزیع فعال در گام بعدی که توانایی اداره خود را مستقل از شبکه داشته باشند و با عنوان ریز شبکه نقش بازی می‌کنند اهمیت ویژه‌ای دارند.

رجبی مشهدی افزود به جهت پهناور بودن و گستردگی شبکه، نگهداری آن امری تخصصی و مشکل می‌باشد گفت: بیش از ۸۰ درصد از کارکنان صنعت برق، وظیفه بهره برداری و نگهداری از شبکه و نیروگاه‌های موجود را برعهده دارند و مابقی هم در سایر بخش‌ها همانند توسعه و پشتیبانی فعالیت می‌کنند و نگهداری از شبکه موجود مهم‌تر از توسعه می‌باشد و مقدمه‌ای برای تامین برق در تمامی بخش‌ها است.

سخنگوی صنعت برق افزود: هوشمند سازی زیر ساخت استفاده همه مشترکان از برق در شرایط اضطراری است و بکارگیری مولدین خود تامین در مراکز حساس و حیاتی امری اجتناب ناپذیر است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار